אוחנה הפיץ את התיקון לחוק השמאים: "ישפר את השירות לציבור"

    איתי גדסי No Comments on אוחנה הפיץ את התיקון לחוק השמאים: "ישפר את השירות לציבור"

    השר אוחנה מקדם רפורמה בתקנות האתיקה לשמאים: "מהלך מקיף שיסיר חסמים, יפתח את השוק וייטיב עם השמאים והציבור"

    Israeli Minister of Justice Amir Ohana speaks at a ceremony for new Accountants at the International Convention Center in Jerusalem on February 3, 2020. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ??? ????? ?????? ????? ????? ????? ???? ????? ?? ??????? צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי 15 שנה: לאור ההתפתחות בענף הבנייה והנדל"ן, שר המשפטים אמיר אוחנה הפיץ היום (ראשון) להערות הציבור תיקון לתקנות האתיקה של שמאי המקרקעין, שיעשה סדר בעבודת השמאים והחובה המוטלת עליהם, ויפתח את השוק לשמאים המתחילים.

    שר המשפטים אמיר אוחנה אמר: "מדובר בתיקון חשוב ומקיף שלא נעשה כמותו מזה כעשור וחצי, אשר ישפר את השירות לציבור, יחזק את ענף השמאות, יסיר חסמי כניסה ויפתח את השוק. אני מודה לכל העוסקים במלאכת העדכון שתטיב הן לתחום והן ללקוחות – הציבור הרחב".

    הפעם האחרונה בה תקנות שמאי מקרקעין (אתיקה מקצועית), התשכ"ו-1966 עודכנו הייתה לפני למעלה מ-15 שנים.

    התיקון המוצע הוא פרי עבודת מטה מקצועית שערכה מועצת שמאי המקרקעין בראשות היו"ר חיים מסילתי בשיתוף גורמי המקצוע הנוגעים בדבר וביניהם מחלקת ייעוץ וחקיקה והלשכה המשפטית של משרד המשפטים.

    עניינו של התיקון בהתאמת כללי האתיקה של שמאי המקרקעין למציאות העכשווית ולהתפתחות בעיסוק השמאי.

    תכליתו של התיקון המוצע להכווין את ציבור שמאי המקרקעין, עובדיהם ומתמחיהם בקשר למילוי תפקידיהם המקצועיים.

    כך, למשל, מוצע להוסיף פרטי חובה לדו"ח השומה, שהחסרתם מהווה עבירה משמעתית, כך שדו"ח השומה יהיה מקיף יותר.

    עוד במסגרת התיקון, מוצע להתיר להתנות את שכרו של שמאי המקרקעין בתוצאת ההליך במקרים בהם השומה שנערכת אינה השומה הסופית – אלא מדובר בשומה המוצגת לגורם שמאי בכיר ומכריע שאינו כפוף לשומות הצדדים. זאת על-מנת להנגיש שירות חשוב זה לציבור לקוחות רחב יותר. בתוך כך מוצע לקבוע הוראה זו לשנתיים בלבד אשר במהלכן תיבחן השפעתו של התיקון על השומות שנערכו לפיו.

    יצוין כי אחת ההצעות אשר הוצעו במהלך עבודת המטה הייתה לקבוע שכר מינימום לשומת המקרקעין. הצעה זו לא התקבלה על-ידי השר אוחנה מן הטעם שהיא עלולה לפגוע בחופשיות השוק, ובשני הצדדים: גם לשמאים הפחות מנוסים המנסים להשתלב בשוק, וגם ביכולתם של מי שאין ידם משגת, לקבל שירותי שמאות במחיר שווה לכל נפש בנסיבות המתאימות.



    0 תגובות