- רדיו קול חי - -

צפונות ים המלח: המקום הנמוך בעולם מתרומם

צילום: קובי פינקלר

קרני השמש המפציעות בין סלעי החוואר בואך ים המלח, משוות נופך מיוחד וצובעות באור אדום את רכס ההרים הניבט מעבר לגבול. זו חופשה וטיול ישראליים באווירה חמימה. מרבד ירוק, אחרי גשמי ברכה מכסה את צהוב המדבר. קבלת פנים מאירת עיניים ולב של תושבי המושבים בסביבה. קחו את הילדים, היכנסו לרכב נצלו את הכבישים הריקים והמבצעים ובואו לחורף ישראלי חמים ומיוחד.

נוף ים המלח

קובי פינקלר

נתחיל בפינוק האמיתי וממנו נצא לטבע.

ספא במלונות.

זה לא רק המלון שנותן מענה משובח. פתרון מושלם מצאו באואזיס ים המלח כשלמעשה מדובר בשני בתי מלון. האחד מוגדר כמלון ללא ילדים והשני לצידו מלון משפחתי על כל המשתמע מכך. גולת הכותרת אומר כפיר אלקריף היא הספא הייחודי בים המלח: "ספא אואזיס" מעוצב בסגנון מרוקאי אותנטי, ומציע מגוון עצום של מתקנים, בריכת מי ים המלח מקורה, סאונות, חמאם טורקי, סוויטות-ספא VIP, סולריום ועוד.

את ההשראה למלון ספא קלאב שאבו מהסביבה הטבעית והכל-כך ייחודית לו. השילוב של הרי יהודה, מי הטורקיז של ים המלח, סגולות הטבע והאנרגיה, שיחד יוצרים אווירה אידיאלית המאפשרת לגוף, לנפש ולרגש להגיע לנירוונה.

חזית מלון

קובי פינקלר

כבר מהפסיעה הראשונה במלון מרגישים את השלווה העוטפת, השקט, ניחוח השמנים הארומטיים, המוזיקה המרגיעה והקצב האיטי, שלא משאיר ברירה אלא לשמוט כתפיים, לנשום עמוק ולהתחיל את החופשה שכל כך פנטזתם עליה.

אין ספק שתיאלצו לעמוד בפניי דילמות לא פשוטות; האם להתחיל את היום בציפה בבריכת מי המלח בספא או להתרווח בחמאם? האם לצאת לטיול לאורך הטיילת המרהיבה והנוחה או לצוף בים?

בריכת מי ים המלח מקורה

קובי פינקלר

אחריי לילה של שינה מתוקה, ממש, אבל ממש אין צורך לקפוץ מהר מהמיטה – ארוחת בוקר טרייה ובריאה, תחכה לכם בסבלנות עד השעה 12:00 ובהמשך היום, בין מנוחה למנוחה, אין כמו לשבת בחדר או בלובי המשקיף לים עם חליטת תה מהביל, חיוך רחב והערכה לחיים הטובים.

אם באים עם משפחה, ישנם כאן חדרי גן מרווחים, חדר לילדים, בית כנסת ושפע של טיולים בסביבה כולל אופניים.

דירת גן

קובי פינקלר

אפשר להתחיל – להינות מהשקט.

ים המלח מציע הרבה שקט. כל מסלול, כל חוף מציע הרבה שקט.

נאת עין בוקק

מחפשים מסלול משפחתי קסום לשעת בוקר קסומה או אחר צהרים כשקרני השמש מלטפות את ההרים? צאו לנאת עין בוקק. מסלול משפחתי בתוך נקרות מים.

,

קובי פינקלר

עין בוקק מציעה נחל זורם, שפע צמחייה ושרידים מהתקופות החשמונאית והרומית. בשנים האחרונות הומלחו מימיה של נאת המדבר הקטנה והחשובה, והצמחייה ובעלי החיים שבה נפגעו. במבצע מורכב שיזמה רשות הטבע והגנים הושבה לנחל זרימה של מים באיכות גבוהה.

איך הולכים? מרחבת החניה במתחם מלונות עין בוקק (ליד מלון דוויד), עולה שביל מסומן בשחור שחוצה את כביש 90 במעבר תת-קרקעי. אפשרות נוספת היא להגיע אחרי הכיכר החדשה בכניסה למתחם המלונות, שם נכנסים לשביל חדש ובסופו מגרש חניה מוסדר. לוקחים מים, כובע, שקית לאיסוף הפסול ויורדים לאפיק הנחל. עולים בעקבות הסימון השחור, נהנים מנחל זורם ובצדיו צמחייה עשירה בקנה מצוי ועצי אשל. לאחר כמה מאות מטרים נגלה מפל סלע קטן. המים מפזזים בו בנחת. אחרי חצי שעה בנחת מסתובבים וחוזרים באותה הדרך. צריך להצטייד בנעלי הליכה שכן רוב המסלול עובר בתוך זרימת מים קלה.

בחזרה למתחם המלונות ,לטיילות החדשות ולחוף הנפרד.

כראוי לפלא עולם במעמדו, זוכה ים המלח בשנים האחרונות לתנופה חסרת תקדים של תכנון ופיתוח, במטרה להציבו מחדש במרכז מפת התיירות הישראלית והבינלאומית.

פרויקט רצועת החוף החדשה חובק בתוכו 16 חופים חדשים שהוקמו וחודשו ללא היכר באזור ובעקבות הפרויקט הפכה רצועת החוף החדשה לציבורית והכניסה אליה חופשית ללא תשלום. היא חובקת בתוכה טיילת חדשה ומרהיבה לאורך 4 ק"מ רציפים שאף הוארה ומאפשרת לחובבי הספורט והבריאות גישה רציפה למסלול הריצה הנושק לקו המים. לאורכה בתי המלון.

מסלולי ייעודיים מאפשרים גישה לבעלי מוגבלויות עד לקו המים.

אחד החופים, הוא חוף נפרד למהדרין. כניסות נפרדות, מעקה ומחיצה גבוהים ואיבזור מושלם.

אחרי המסלול או לפניו ואחרי הלינה, אנו יוצאים למסע תרבותי בין הגלריות ובתי הסטודיו ש"פורחים" כאן. סטודיו לקרמיקה במושב נאות הכיכר בו המשתתפים יוכלו להיחשף לטכניקות יצירה מעניינות שבסיומן לוקחים את התוצרת הביתה, אצל גו'גו אוחיון תוכלו לראות כיצד יוצרים כסאות, פרפרים ושולחנות בשיטה מיוחדת (לא להחמיץ. פסל של ושאר יצירות העושות אך טוב לנפש ולנשמה. קחו את הילדים ותתחילו לצייר ולפסל. הטכניקה פשוטה וכל אחד יכול לעשות זאת.

אם נוסעים מעט צפונה תזכו ליהנות מהפלא הגדול שנתן הטבע בדמות היעלים. "הרים הגבוהים ליעלים" אמר דד בתהילים וזה כאן. למרגלות עין גדי תמצאו אותם בהמוניהם. וזו רק ההתחלה.

יעלים

קובי פינקלר

הפריחה המרהיבה, תכול המים, גבישי המלח ואויר הברום כולם יחדיו נותנים עוד ועוד לים המלח. "כי כולה משקה" נאמר על כיכר סדום. נופי קדומים והוד מכל עבר.