פרס גליקמן 2020 – לצוות במרכז הרפואי 'וולפסון'

    עפר גדנקן No Comments on פרס גליקמן 2020 – לצוות במרכז הרפואי 'וולפסון'

    פרס גליקמן למצוינות לשנת 2020 הוענק לצוות הטיפול הפליאטיבי במרכז הרפואי 'וולפסון'
    באירוע הזכייה שנערך אתמול בירושלים, השתתפה מנכ"לית 'וולפסון'; ד"ר ענת אנגל,
    בפאנל מומחים בנושא הטיפול הפליאטיבי.
    לדבריה: "טיפול פליאטיבי הוא אמנות. זהו מסע ותהליך שעובר המטופל, עוברת המשפחה ועובר הצוות המטפל.
    מהמקום שבו היו החיים, למקום שבו החיים הולכים להיות".

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס שנערך אתמול בערב (יום ד' 12.3.20) בירושלים, הוענק פרס גליקמן למצוינות לשנת 2020 מטעם ארגון הג'וינט, לצוות הרב-תחומי העוסק בטיפול הפליאטיבי במרכז הרפואי וולפסון, ובראשו חנה מוסקוביץ, אחות מומחית קלינית בטיפול פליאטיבי, על פעילותם המקצועית ושליחותם המסורה למען אוכלוסיית החולים הזקוקים לטיפול תומך בסוף חייהם, תוך התמודדות עם מחלות חשוכות מרפא.

    בטקס שנערך אתמול נכחו מנכ"לית המרכז הרפואי 'וולפסון'; ד"ר ענת אנגל, סמנכ"לית ביה"ח המרכזת את תחום הרפואה הפליאטיבית; ד"ר שירי טננבאום, מנהל הסיעוד; אורנה צבי וסגניתה אסתי אהרוני.

    חנה מוסקוביץ הינה מחלוצות מערך הטיפול הפליאטיבי בוולפסון, והיא פועלת כחלק מצוות רחב; פנינה עמרני– אחות מומחית קלינית פליאטיבית, ד"ר ישראל גרינבלט– מנהל יחידת הגריאטריה, ד"ר אינה בירמן מהמחלקה לרפואה דחופה, עו"ס פאולין ברנד דורפמן מהשירות הסוציאלי, פנינה ויטנר משירות הפיזיותרפיה, ד"ר אנדרי שופן– מנהל חדר המיון למבוגרים, מיכל נוח מהנהלת הסיעוד, שרון נתיב חיים– נאמנת טיפול פליאטיבי, ד"ר לאוניד פלדמן– מנהל המכון לנפרולוגיה, לריסה שטנדיק– אחות אחראית במכון לנפרולוגיה, עו"ד לובה טחלוב-היועצת המשפטית של ביה"ח ונוגה אלון– אחות יועצת לפעילות גופנית.

    פעילות ענפה זו בביה"ח וולפסון החלה בתמיכת האגודה למלחמה בסרטן וכעת מתנהלת כפעילות עצמאית. מוסקוביץ הייתה שותפה בהקמת השירות הפליאטיבי בחדר המיון בוולפסון, אשר במסגרתו נחנך בשנת 2018 חדר ייעודי לטיפול פליאטיבי. מטרתו של החדר הנה לאפשר טיפול מותאם לצרכיהם של החולים המתמודדים עם מחלות חשוכות מרפא המגיעים לחדר המיון, ובני משפחותיהם. החדר הפליאטיבי מומן בסיוע האגודה למלחמה בסרטן, ע"י משפחתה של ד"ר פרנסין רובינסון, על שמה נקרא החדר.

    לדברי חנה מוסקוביץ, מקבלת הפרס: "במעמד מכובד זה של קבלת פרס גליקמן למצוינות בטיפול תומך לשנת 2020, אני מבקשת להודות מקרב לב לאגודה למלחמה בסרטן, גב' מירי זיו, סגנית יו"ר האגודה וגב' ליויה כסלו, האחות הראשית של האגודה – על היחס האישי והחם, התמיכה, העידוד ומימון התקן של אחות מומחית בטיפול תומך במשך 5 שנים אצלנו בוולפסון".

    טיפול פליאטיבי הינו חלק מגישה טיפולית שנועדה להקל על הסבל ולשפר את איכות החיים של מטופלים ובני משפחותיהם, תוך התמקדות באיזון תסמינים פיזיים, פסיכו-חברתיים ורוחניים של האדם החולה ובני משפחתו. המרכז הרפואי וולפסון היה הראשון בישראל שהקים יחידה פליאטיבית לטיפול תומך בחדר המיון (מלר"ד). חולי סרטן במצב מחלה מתקדם וחולים המקבלים טיפול אונקולוגי וסובלים מתסמינים קשים המעוניינים להישאר בביתם, יכולים לקבל טיפול פליאטיבי ביתי באמצעות האגודה למלחמה בסרטן, שהייתה לראשונה בארץ שהקימה שירות טיפול פליאטיבי ביתי המופעל ע"י צוות בינתחומי המיומן בהתמודדות עם בעיות מורכבות הנובעות מהמחלה עצמה ומהטיפולים בה.

    במסגרת אירוע הזכייה, שנערך אתמול בירושלים, השתתפה מנכ"לית המרכז הרפואי 'וולפסון'; ד"ר ענת אנגל, בפאנל מומחים בנושא "מה השפיע עלי בקידום הטיפול הפליאטיבי", בהשתתפות מומחים ממערכת הבריאות בישראל.

    בין היתר, אמרה ד"ר אנגל: "להיות מטפל פליאטיבי טוב זו אומנות. לדעת ללוות את המטופל ואת המשפחה למקום חדש, מקום שלא תכננו להיות בו, מקום שהופך את הקערה על פיה מבחינת העתיד הקודם שתוכנן- ובכל זאת להביא אותם לראות גם את הדברים הטובים והיפים שבמקום החדש, זו אומנות. ויש את המסע. התהליך שעובר המטופל, עוברת המשפחה ועובר הצוות המטפל. מהמקום שבו היו החיים, למקום שבו החיים הולכים להיות".

    עוד סיפרה ד"ר אנגל, כי "את החיבור האישי שלי לתחום התחלתי מהרגע שהפכתי להיות רופאה ובהמשך מומחית ברפואה פנימית. בתחילת הדרך הרגשתי כמה חסרים לי כלים ללוות משפחות ומטופלים, להכיל משפחות, לדעת שלפעמים ״להיות״ זה מספיק משמעותי, ולא תמיד חייבים ״לעשות״. והייתה גם השחיקה שבאותו זמן לא הייתי מודעת אליה. מוות וסוף חיים כשגרת חיים במחלקה פנימית הביאו אותי למקום של הרמת חומות רגשיות ואוטומטית מקצועית. אז הייתי רופאה צעירה וקלינאית מצוינת, אבל האמפתיה הלכה ודעכה. ומהרגע שעברתי לקריירה ניהולית היה לי ברור שזה אחד הדברים שאני הולכת לשנות במערכת".

    כמו כן היא ציינה במסגרת הפאנל: "התפיסה שלי כמנהלת בית חולים וכרופאה היא, שרפואה מצוינת היא רפואה ששמה את סוף החיים ומחלות כרוניות חשוכות מרפא באותה רמה של חשיבות אסטרטגית וביצועית כמו הצלת חיים, חדשנות והניתוח הראשון והמתקדם ביותר שאנחנו עושים. זה מה שאומר מבחינתי לנהל ארגון רפואי מצוין".

    באשר לזכייה, אמרה אתמול ד"ר ענת אנגל: "להיות מטפל פליאטיבי זו אמנות, ורפואה מצוינת היא כזו ששמה את סוף החיים ומחלות כרוניות חשוכות מרפא באותה רמת חשיבות. כאן בוולפסון, הצבנו את הנושא כיעד אסטרטגי מוגדר, במבוגרים ובילדים כאחד. אני גאה בצוות הפליאטיבי שלנו. ללא ספק אנו מעניקים היום מענה מהטובים בארץ בתחום הפליאציה. בכוונתנו לפעול גם על מנת להעמיק את ההכשרה לצוותים הרפואיים בנושא הטיפול הפליאטיבי, ולבנות מעטפת למניעת שחיקה בקרב הצוותים המטפלים".



    0 תגובות