11 הישראלים מ'ספינת הקורונה' נחתו בישראל והועברו לבידוד בביה"ח תל השומר

    ישראל רובין No Comments on 11 הישראלים מ'ספינת הקורונה' נחתו בישראל והועברו לבידוד בביה"ח תל השומר

    "עשינו כל שביכולתנו כדי לתת להם להרגיש רגועים ובטוחים", מסרו כוחות החירום; 11 המטיילים הישראלים ששהו על הספינה מול חופי יפן נחתו בשלום בארץ ופונו ע"י צוות מד"א למתחם המיוחד שהוקם לצורך בידוד ומעקב אחר בריאותם בבית החולים 'שיבא' בתל השומר

    ארכיון צילום: דוברות מד"א
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד עשר המטיילים הישראלים ששהו בשבועיים האחרונים בבידוד, מחשש להידבקות בנגיף הקורונה, על ספינת ה"דיימונד פרינס" מול חופי יפן – בה התגלו מאות חולים שנדבקו בנגיף הקורונה הקטלני, נחתו לפני זמן קצר בנתב"ג. עם נחיתתם, קיבלו את פניהם, פראמדיקים של מגן דוד אדום, שפינו אותם באוטובוס של מד"א למתחם המיוחד שהוקם לצורך בידוד ומעקב אחר בריאותם בבית החולים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

    הפראמדיקים של מד"א התמגנו בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע, ומשקפיים ייעודיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכון להדבקה בנגיף.

    איציק פאר, אחד החובשים שקיבלו את פניהם של הנוחתים בארץ: "כשפנו אליי בבקשה לקחת חלק בפינוי הישראלים ששהו בספינת התענוגות מול חופי יפן, לא היה לי ספק שאעשה זאת", סיפר איציק, "כאנשי רפואת חירום במגן דוד אדום, מחובתנו לסייע לכל מי שזקוק לנו, ואנו יודעים גם לשמור על עצמנו כשאנחנו מבצעים את העבודה שלנו".

    פראמדיק מד"א, רמי מאושר שלקח גם הוא חלק במבצע פינוי הישראלים ששהו על הספינה מול חופי יפן, סיפר: "זו גאווה עבורי, כפראמדיק בארגון ההצלה הלאומי של ישראל, לקחת חלק במאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בארץ", סיפר רמי, "לפגוש את הישראלים ששבים סוף סוף לארצם, אחרי ששהו בבידוד על הספינה, היה מאוד מרגש. היה חשוב לנו לנהוג באדיבות, ועשינו כל שביכולתנו כדי לתת להם להרגיש רגועים ובטוחים".

    מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר: "צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות. לפיכך, נושא מיגון צוותי מד"א הוא לא דבר חדש עבורנו, ואנו מתורגלים ומנוסים בו גם בשגרה".

    מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במגן דוד אדום, נערכנו מבעוד מועד לפינוים של אחד עשר הישראלים שנחתו בארץ, לאחר שהייה של כשבועיים בבידוד בספינה מול חופי יפן. הפראמדיקים שפינו אותם התמגנו בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו, על מנת למנוע כל אפשרות של הדבקה. מד"א פועל בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרדי הבריאות והחוץ, עם רשות שדות התעופה ועם בית החולים שיבא בתל השומר, וימשיך לסייע במאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".



    0 תגובות