- רדיו קול חי - -

ראה"מ בבשורה היסטורית: נבנה אלפי יח"ד בגבעת המטוס ובהר חומה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישר היום (חמישי) על בניית אלפי יחידות דיור בירושלים, לאחר שנות הקפאה בבירה, "כירושלמי מגיל יומיים וכראש ממשלת ישראל, יש לי היום בשורה ענקית. אנחנו מוסיפים עוד 2,200 יח"ד להר חומה שמאחוריי" אמר נתניהו.

נתניהו סיפר על סגירת המעגל האישית שלו, "הקמתי את השכונה הזאת ב-1997 כשנבחרתי לראשונה לראשות הממשלה, נגד התנגדות של כל העולם. יש פה היום כמעט 40,000 תושבים ועכשיו אנחנו מוסיפים עוד 10,000 תושבים". לדברי ראש הממשלה גודלה של הר חומה יגדל משמעותית, "הר חומה כאן תהיה עם 50,000 תושבים כמו עיר בינונית בישראל, רק שכונה אחת בירושלים".

"אבל הבשורה היותר ענקית זה שהיום אישרתי גם את הבניה ב"גבעת המטוס", שנמצאת כאן מאחורי הגבעה הזאת" בישר נתניהו והסביר את משמעות המהלך, "פירוש הדבר עוד 4,000 יח"ד: 1,000 לתושבים הערבים של "בית צפפה" ו- 3,000 לתושבים היהודיים".

לדברי נתניהו, "זו דו קיום בשלום בירושלים, ירושלים מתחברת ונבנית, אנחנו מחברים את כל חלקיה בירושלים המאוחרת, הסרתי את כל המגבלות, והנה ירושלים נבנית תחתינו. הם מדברים-אנחנו עושים".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הודה לראה"מ, "היום, יום גדול לירושלים. ראש הממשלה ואני מבשרים על שכונות חדשות בירושלים, בחומת שמואל ובגבעת המטוס. מדובר באלפי יחידות דיור חדשות".

עוד הוסיף, "זוהי בשורה גדולה לעיר ובעיקר למשפחות הצעירות. זו התגשמות משימתי כראש העיר ירושלים, וסגירת מעגל יחד עם ראש הממשלה שבשנת 1998 הכריז על הקמתה של שכונת חומת שמואל. אז, זכיתי להיות מנכ"ל משרדו" סיפר ליאון והודה נרגשות לנתניהו, "אני מודה לראש הממשלה, בינימין נתניהו, על ההובלה, התמיכה, ומימוש אחדותה של בירת ישראל, ירושלים. אני גאה שהגענו לעת הזו של הצבת עוד אבן ציון, בדרך לבניין ירושלים".