הליכוד למ"מ פרקליט המדינה: "פרסם את כל הקלטות אשכנזי ומנדלבליט"

    איתי גדסי No Comments on הליכוד למ"מ פרקליט המדינה: "פרסם את כל הקלטות אשכנזי ומנדלבליט"

    הליכוד לפנה לממלא מקום פרקליט המדינה וביקש להסיר את צו איסור הפרסום בנושא: "הימנעות היועמ"ש מפעולה נגד חברי כחול לבן – בגלל ניגוד עניינים". בנוסף נכתב: "מנדלבליט לא הפסיק לרגע לעסוק בתיקיו של רה"מ נתניהו, יריבם הפוליטי של ח"כ אשכנזי וחבריו"

    Attorney General of Israel, Avichai Mandelblit, attends the Hebrew Trial Seminar at the Dan Hotel in Jerusalem, on February 6, 2020. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ???????? ????? ????? ???? ?????? ?????? ????? ???????? צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפלגת הליכוד פנתה היום (חמישי) למ"מ פרקליט המדינה עו"ד דן אלדד בדרישה להסיר את צו איסור הפרסום על הקלטות השיחות בין גבי אשכנזי ליועמ"ש אביחי מנדלבליט מהתקופה שאחרי פרסום מסמך הרפז. כך מפרסם הפרשן הפוליטי של "ישראל היום"-מתי טוכפלד.

    בפניית הליכוד, שנעשתה באמצעות עורכי הדין אבי הלוי ומיכאל דבורין, כותבים השניים כי הפרסום בערוץ 13 שחשף כמה מההקלטות שעליהן לא חוסה הצו: "חשף התנהלות קלוקלת של ח"כ אשכנזי ואת שיתוף הפעולה של מנדלבליט עמו, וכן את ניגוד העניינים שבו מצוי מר מנדלבליט ביחס לאשכנזי".

    עוד נכתב: "לא מן הנמנע שיש בניגוד עניינים זה כדי להסביר את פעולתו האגרסיבית של מנדלבליט נגד רה"מ ואת אי פעולתו המוחלטת נגד ח"כ אשכנזי וארבעת חבריו למפלגת כחול לבן – חברי הכנסת בני גנץ, רם בן ברק, יאיר לפיד ויואב סגלוביץ' – אף שהיו מעורבים בשלל פרשיות המעלות חשד כבד לפלילים".

    במכתב מביאים את עדותו של עיתונאי ששמע את כל ההקלטות, "ברוך קרא, שעתר לעליון לפרסם את כל הקלטות אשכנזי־מנדלבליט, רמז שבאותם תמלילים האסורים בפרסום קיימים דברים חמורים אף יותר מההקלטות שפורסמו".

    במכתב מבהירים, "אם הקלטות אלה תפורסמנה במלואן הן יכולות לשמש עדות להתנהלותו הקלוקלת של ח"כ אשכנזי שהסתיר במשך ימים את הימצאות המסמך בחזקתו ואת שיתוף הפעולה של מנדלבליט עם מהלך זה".

    ייתכן וישנו ניגוד עניינים בין היועמ"ש כיום לבין ראה"מ, "הן יכולות גם להעיד על ניגוד העניינים שבו היה מצוי מנדלבליט מרגע כניסתו של אשכנזי לחיים הפוליטיים ואולי אף קודם לכן. שכן בכל התקופה הנ"ל, מנדלבליט לא הפסיק לרגע לעסוק בתיקיו של רה"מ נתניהו, יריבם הפוליטי של ח"כ אשכנזי וחבריו".

    "יתר על כן", נאמר במכתב: "בעוד שמר מנדלבליט יצא מגדרו כדי להגיש כתב חשדות נגד נתניהו שבועות אחדים לפני הבחירות ואף הגיש כתב אישום ביום שבו עמד רה"מ לצד נשיא ארה"ב בעת הצגת 'תוכנית המאה', הוא אפילו לא הורה לפתוח בחקירה אחת בעניינם של חברי כחול לבן".

    במכתב מפרטים בליכוד את הפרשות שבהן מעורבים לכאורה אותם אישים מכחול לבן ומציינים כי: "לא מן הנמנע כי שורשיה של הימנעות זו של מנדלבליט לחקור ולו אחת מהפרשות הללו נעוצים באותן הקלטות סודיות בין מנדלבליט למפקדו אשכנזי, שאותן שניהם מתאמצים כל כך להסתיר".

    בסיום המכתב כותבים עוה"ד הלוי ודבורין כי: "רק על ידי פרסום כל ההקלטות ניתן יהיה להסיר את החשש שההתעקשות לדבוק בצווי איסור הפרסום לא נועדה אלא להגן על אינטרסים של השניים".



    0 תגובות