נתניהו בישיבת היערכות לקורונה: "מעדיף היערכות יתר – על היערכות חסר"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו בישיבת היערכות לקורונה: "מעדיף היערכות יתר – על היערכות חסר"

    ראש הממשלה, שר הבריאות וראש המל"ל סיירו במתחם הבידוד הייעודי שנבנה לנוסעי ספינת הקורונה העוגנת ביפן, שצפויים להגיע לישראל בימים הקרובים. ראש הממשלה כי הנחה את שר האוצר לתת פיצוי לעסקים שנפגעו מהנגיף. במהלך הדיון הבהיר ראה"מ: "אזרחי ישראל צריכים לדעת שיש כאן מערכת לדעתי מן הטובות אם לא הטובה בעולם שמטפלת בתופעה הזאת"

    צילום: איתי צח לע"מ
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היערכות לקראת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) דיון נוסף רב-משתתפים להיערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. בתום הדיון ראש הממשלה ושר הבריאות סיירו במתחם הבידוד הייחודי שהוקם ביחידה המיוחדת לרפואה במצבי חירום, במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר.

    רה"מ נתניהו סיפר על התרשמותו מהסיור במתחם הבידוד במיוחד: "אני סיירתי עכשיו במתקן הבידוד הזה, הוא מרשים מאוד. הוא משתמש בטכנולוגיות ושיטות חדשניות כדי להגיע לבידוד מקסימלי, כמובן שאנחנו מקווים שאף אחד מהישראלים שחולצו מהספינה הנגועה – לא נגוע" אמר ראש הממשלה והוסיף, "הם מחולצים לאחר מאמצים גדולים של משרד הבריאות, משרד החוץ וממשלת ישראל".

    ראש הממשלה התייחס לביקורת בתקשורת על ההגזמה כביכול בהיערכות לקראת הנגיף, "המדיניות שלנו היא למנוע ככל האפשר או לדחות ככל האפשר את כניסת הנגיף לישראל. עד עכשיו ככל הנראה הצלחנו. יש טענות לגבי היערכות יתר, אני מעדיף ומורה על היערכות יתר מאשר היערכות חסר".

    "אני מבקש משר האוצר לפצות את העסקים שנפגעים, למשל חברות תעופה וכל גוף אחר. אנחנו פה באירוע של כוח חיצוני ואנחנו חייבים כמדינה לטפל במי שנפגע בעניין הזה, גם באזרחים שנדבקים ודורשים טיפול מיוחד וגם כמובן בעסקים" הצהיר ראש הממשלה והוסיף, "ואני חושב שאזרחי ישראל צריכים לדעת שיש כאן מערכת רצינית, לדעתי מן הטובות אם לא הטובה בעולם שמטפלת בתופעה הזאת".

    בסיום דבריו אמר ראש הממשלה לאזרחי המדינה: "אנחנו עדיין לא יודעים לאן פני המחלה, אנחנו לא יודעים אם יש פה מגפה רחבה, מה שנקרא Pandemic או שיש פה משהו יותר מוגבל, כמו שאנחנו מכירים בשפעת או בסארס" עוד הוסיף, "לכן אנחנו נמשיך בהיערכות היתר הזאת עד שהדברים יתבהרו, ואולי גם לאחר מכן".

    במהלך הדיון הנחה ראש הממשלה לבחון את הפיצויים לחברות התעופה ועסקים שנפגעו מהתפרצות הנגיף. כמו כן ראש הממשלה הנחה לבצע מהלכים להידוק התיאום והבקרה עם המדינות השכנות והרשות הפלסטינית כדי למנוע את כניסת הנגיף לישראל. ראש הממשלה הנחה את שר הכלכלה להקים לאלתר חמ"ל לגיבוש חלופות לחומרי גלם לתעשייה, בעדיפות ראשונה למוצרי תברואה. בשבוע הבא התקיים דיון נוסף בראשות ראה"מ.

    לפני הדיון, רה"מ נתניהו, שר הבריאות ליצמן ומנהל המרכז הרפואי "שיבא" פרופ' קרייס סיירו במתחם הבידוד ביחידה המיוחדת לרפואה במצבי חירום, במרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר.

    המתחם שהוקם בימים האחרונים, עומד בקריטריונים מוקפדים של בידוד המבטיחים שמירה מקסימלית על בריאות השוהים במתחם, הצוותים הרפואיים והציבור בישראל. בסיור, ניתנה סקירה על חדר המומחים בו יוענק הטיפול מרחוק באמצעות טכנולוגיות מתקדמות לשוהים בבידוד, מתקני המתחם וחדרי הבידוד.

    שר הבריאות יעקב ליצמן בפתח הדיון: "אני מודע לביקורת שיש עלינו שאנחנו מחמירים מדי. גם ההנחיות וגם אנחנו אמרנו שצריך לעמוד על זה שיש להחמיר כדי שהנגיף לא ייכנס, ובעזרת ה' הצלחנו עד לרגע זה שלא נכנס כאן", הבהיר ליצמן.

    שר הבריאות הוסיף, "אנחנו עומדים לפני פאזה חדשה. אנחנו נכנסים כרגע לשלב שהוא חדש, מחזירים את האנשים משם. אנחנו ערוכים. אנחנו בודקים את עצמנו כל יום מחדש, ואיפה שצריך להחמיר אנחנו מחמירים".

    על הקלפיות בבחירות לאנשים שישהו בבידוד אמר ליצמן: "בקשר לבחירות: הייתה לי ישיבה עם מנכ"לית ועדת הבחירות. אלה שבבידוד, אנחנו רוצים לתת להם זכות הצבעה. יהיו להם קלפיות ייעודיות, איפה שהם יכולים להגיע".

    ראש המל"ל מאיר בן שבת פתח את הדיון ואמר: "שלוש מטרות לדיון הזה: אחת – הצגת תמונת המצב, המגמות והערכת הסיכונים. שתיים – דיווח על סטטוס ביצוע ההנחיות הקודמות שניתנו על ידי רה"מ. שלוש – תיקוף או עדכון המדיניות והתייחסות להשלכותיה, ככל שישנם".

    עוד אמר בן שבת לחברי הדיון: "הדגשים שנתן רה"מ לפניכם – לעשות הכל למניעת הגעתו ולהיות במקביל ערוכים לכך שיגיע ויגרום לתחלואה. להתייחס למצב כאירוע חירום לאומי. המשמעות היא לפעול במהירות ולהסיר בירוקרטיה וחסמים. כדי להקל בכך הוטל על המל"ל לרכז ולהכריע במקום שישנן מחלוקות".

    בדיון השתתפו גם שר הבריאות, שר התחבורה, שר הפנים, שר הכלכלה, השר לשיתוף פעולה אזורי, ר' המל"ל, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ״ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד החקלאות, מנכ״ל משרד האוצר, מנכ״ל משרד התיירות, מנכ״ל רשות ההגירה והאוכלוסין, ראש המכון הביולוגי, קצין רפואה ראשי, החשכ״ל, המשנה ליועמ״ש, מנהלי בתי החולים שיבא תל השומר, רמב"ם, אסף הרופא, וולפסון, ברזילאי ואיכילוב, מנכ"ל מד"א, מנכ"ל קופת החולים כללית וגורמי מקצוע נוספים.

     



    0 תגובות