בושה: יהודה גליק נעצר ע"י המשטרה בפעם השנייה בתוך יממה

    איתי גדסי No Comments on בושה: יהודה גליק נעצר ע"י המשטרה בפעם השנייה בתוך יממה

    לאחר שנעצר אתמול בבוקר במהלך סיור בהר הבית ושוחרר לאחר מספר שעות חקירה, ח"כ לשעבר יהודה גליק נעצר שוב במהלך הלילה האחרון וחיפוש נערך בביתו. עו"ד קידר: "משטרת ישראל מפגינה שוב התנהגות אימפולסיבית ובעייתית"

    ח"כ יהודה גליק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת לשעבר ופעיל הימין יהודה גליק נעצר אתמול (שלישי) בשעות הבוקר על ידי המשטרה במהלך סיור שערך בהר הבית יחד עם חברי קונגרס אמריקאים. לדברי המשטרה, גליק נעצר לאחר שהפר את הסדר בהר הבית.

    מאוחר יותר השתחרר גליק ממעצרו, אך במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) פשטו השוטרים על ביתו, עצרו אותו שוב וערכו בביתו חיפוש.

    עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' אשר מייצג את חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק תוקף הבוקר את המשטרה על התנהלותה בעניין גליק. קידר, אשר ייעץ במהלך הלילה לגליק תיאר תחילה את השתלשלות העניינים: "אמש בחצות הלילה משטרת ישראל פושטת באגרסיביות רבה על ביתו של ח"כ לשעבר יהודה גליק. במקום בשעות אחה"צ להרים טלפון ולשאול את גליק האם בטעות מסמכים שהיו בתיק החקירה נלקחו בידו, הם פונים לבימ"ש להוציא צו חיפוש, ומגיעים איתו בחצות הלילה, לא פחות ולא יותר", אומר קידר.

    קידר סיפר כי גליק מהרגע הראשון העמיד את המשטרה על טעותה: "מהרגע הראשון מר גליק שיתף פעולה מלאה ומסר לחוקרים שהוא אינו יודע במה מדובר, והמסמכים היחידים שיצאו תחת ידו, הם מסמכי השחרור עליהם חתם בסוף חקירתו על המעצר ההזוי, מעצר השווא שהיה בשעות הבוקר".

    "חרף טענותיו אלו המשיכו החוקרים שעה ארוכה תוך שהם הופכים את ביתו, לבצע את החיפוש בסופו הוא אף נלקח לתחנת המשטרה ועוכב לחקירה בה מסר שוב את גרסתו המלאה. בשעות הבוקר הבטיח להם, לאחר שהם הבינו שגירסתו היא נכונה, שהוא יבדוק עם עורך הדין לו מסר את המסמכים אם המסמכים נמצאים תחת ידו". סיפר קידר.

    לסיום תקף עו"ד קידר את התנהלות המשטרה: "משטרת ישראל מפגינה שוב התנהגות אימפולסיבית ובעייתית והכל לאור העובדה שהמעצר המוקדם היה מעצר שווא שהביך את משטרת ישראל".

    השר לביטחון פנים גלעד ארדן מגיב למעצרו של גליק ואומר: "‏צר לי על כל אזרח שנעצר או שמתבצע חיפוש בביתו. זו פגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו. ודאי כשמדובר בידידי יהודה גליק, שאיתו פעלתי רבות למען עליית יהודים להר וזכינו שמספרם הוכפל פי ארבעה אחרי פעולות רבות ואמיצות שנקטה המשטרה בהר הבית. בתום חקירה זו של יהודה אפעל לבירור הנסיבות והאם היתה הצדקה לפעולה פולשנית זו".

    עוד הוסיף השר והבהיר כי סמכותו אינה רחבה דיו בכדי להתערב בעבודת המשטרה במקרה זה: "ראוי שכל המגיבים יזכרו שהחיפוש מבוצע באישור שופט בית משפט שבחן את בקשת המשטרה ואישר אותה, ושלשר אין סמכות בתחום מעצרים וחיפושים. עצמאות המשטרה בתחום זה הינה בדיוק כמו עצמאות פרקליט בהעמדה לדין", הבהיר ארדן.

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב אף הוא למעצרו של גליק ותקף את המשטרה על התנהלותה: "ההתנכלות של המשטרה לחבר כנסת לשעבר, יהודה גליק, היא אלימה ולא ראויה. לא יכול להיות שבמדינת ישראל שוטרים אוזקים אדם כי הוא הלך לאט מדי בעיניהם. לא יכול להיות שמטרטרים אדם באמצע הלילה בעילה שמעוררת סימני שאלה. לא יכול להיות שזכויות אדם הפקר".



    0 תגובות