- רדיו קול חי - -

שר המשפטים ליועמ"ש וח"כ אשכנזי: "הסירו את עננת החשד מעליכם"

צילום: פלאש 90

על רקע חשיפת חלק קטן מהקלטות המטרידות מפרשת "מסמך אשכנזי" בהם מעורבים, הרמטכ"ל לשעבר וחבר הנהגת כחול לבן גבי אשכנזי והיועמ"ש אביחי מנדלבליט, שר המשפטים אמיר אוחנה קורא היום (שלישי) ליועמ"ש מנדלבליט ולח"כ אשכנזי לפזר את עננת החשד ולהתיר את פרסום ההקלטות המצויות תחת צו איסור פרסום:

"חשיפת הקלטות אינה מותירה ברירה אלא להסיר מיידית את צווי איסור הפרסום בחקירות אשכנזי-מנדלבליט במה שקרוי פרשת הרפז". קורא שר המשפטים.

אוחנה מסביר כי "הציבור חייב לדעת עוד לפני הבחירות – כדי לאפשר דיון ציבורי שקוף ופתוח – את כל העובדות על טיב הקשר בין אשכנזי למנדלבליט והאם ייתכן שהוא השפיע על החלטותיהם".

לדבריו, "אין המדובר על סודות צבאיים או דברים הנוגעים לביטחון המדינה אותם ניתן בקלות לצנזר, אין המדובר על נושאים אישיים משפחתיים – אין לציבור עניין באלה".

שר המשפטים הוסיף, "אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה ולחבר הכנסת גבי אשכנזי לפזר את עננת החשד מעל הפרשה ולהתיר את פרסום ההקלטות".

אוחנה מנמק את בקשתו לטובת הציבור כי "מדובר בהקלטות שבוצעו בלשכה ציבורית – לא בביתו הפרטי של אף אדם".

בסיום דבריו אמר שר המשפטים, "בטוחני כי בני גנץ ויאיר לפיד שחרטו על דגלם את ערכי השקיפות, היושר וטוהר המידות – יתמכו בחשיפת הקלטות עוד לפני הבחירות, אלא אם יש להם מה להסתיר".