אלוף חדש בצה"ל: אגף אסטרטגיה ואיראן

    קובי פינקלר No Comments on אלוף חדש בצה"ל: אגף אסטרטגיה ואיראן

    כחלק מהתוכנית הרב שנתית של צה"ל "תנופה" ימונה אלוף חדש לראשונה בצה"ל שיהיה אמון על המערכה המתמשכת מול איראן בלבד | דובר צה"ל הדי זילברמן הסביר כי מדובר בשינוי משמעותי, "המוטיבציה לשינוי נובעת בין היתר בחיזוק הצורך להתמודדות הן מול איראן"

    צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכה מול איראן: השינויים החדשים שמוביל הרמטכ"ל אביב כוכבי הם מהפכניים בשיטת תפיסת הצבא את המערכה מול איראן. חלק מהשינויים באים לידי ביטוי עכשיו גם במטה הכללי שמשנה פניו. במסגרת התוכנית הרב שנתית של הצבא 'תנופה' ימונה אלוף חדש סביב שולחן המטכ"ל שיהיה אחראי על המערכה המתמשכת מול איראן.

    דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן אומר כי מדובר בשינוי משמעותי ומסביר שהמוטיבציה לשינוי נובעת בין היתר, "בחיזוק הצורך להתמודדות הן מול איראן והן בבנין הכח".

    בשנים האחרונות צה"ל נמצא בעימות מתמשך מול האויבת מספר 1 של ישראל – איראן ברובד הגלוי, במערכה מול ההתבססות האיראנית בסוריה ובמקומות שונים במזרח התיכון. וברובד הסמוי במתארים שונים, אשר מובילים לבלימת הציר השיעי מאיראן ועד לבנון ועזה.

    בהחלטות החדשות נקבע: אגף התכנון יקרא מעתה 'אגף בנין הכח' ויהיה אמון על בניית ופיתוח שיטות לחימה.

    ההחלטה השנייה היא הקמת 'אגף אסטרטגיה ואיראן' שבראשו יעמוד אלוף שיכלול בתוכו גם את קשרי החוץ וגם את התכנון למול איראן וכל עיסוקו יהיה בנושא האיראני.

    וההחלטה השלישית היא בארגון חדש של מפקדת העומק  שבראשה יעמוד מפקד המכללות שיהיה ממונה על שני האגפים.

    בצה"ל אומרים שהשיבוצים החדשים יכנסו לתוכם בקיץ הקרוב כשהגוף החדש יקבל סיוע הן מאגף המבצעים והן מהאגפים הרלוונטים האחרים.



    0 תגובות