- רדיו קול חי - -

פניה לרב הכותל: הרחק את 'נשות הפרובוקציה'

במכתב ששלח בשבוע שעבר עו"ד משה פולסקי בשם מרכז ליב"ה, הוא פונה לרב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, ומבקש להרחיק את מארגנת קבוצת נשות הפרובוקציה בכותל המערבי, גברת יוכי רפפורט – שעוברת על התקנות ומכניסה ספר תורה לרחבת הכותל.

בפתח המכתב הוא מזכיר כי "בחודשים האחרונים, מדי ראש חודש, נשות הפרובוצקיה, המונהגות ע"י הגב' יוכי רפפורט, מבריחות ספר תורה לקריאה בלתי מורשית ברחבת הכותל המערבי, תוך מודעות ברורה לכך שהדבר הינו בניגוד למנהג המקום ובניגוד להנחיית כב' הממונה על המקומות הקדושים".

נזכיר כי רק בחודש האחרון הכניסו שוב נשים אלו ספר תורה לרחבת הכותל ואף קראו בו במהלך האירוע אותו הן מקיימות במקום מדי ראש חודש.

בהמשך המכתב מדגיש פולסקי את האיסור החוקי שיש בקריאת נשים בספר תורה בכותל "קריאת נשים בספר תורה בכותל, הינה עריכת טכס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום, ובנוסף לכך, הדבר כרוך בהתעלמות גמורה מהנחיותיו של רב הכותל, הממונה על המקומות הקדושים", ואף מדגיש כי "ניסיונות העבר מורים כי פרובוקציה זו גם מהווה עבירה לפי סעיף 216(א)(4) לחוק העונשין".

לאור הדברים הוא מסיים בדרישה לרב הכותל, לפעול להרחקת אותן נשים מרחבת הכותל לפחות בראשי חודשים "לאור האמור, נראה כי אין מנוס כי הרב יעשה שימוש בסמכות המסורה לו מכוח סעיף 4(ג) לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, תשמ"א-1981 ויורה על הרחקתה מהכותל המערבי, למצער, בראשי חודשים".

ממרכז ליב"ה נמסר "אנו מצפים שרב הכותל יחדול את הקרקס שמציגות מדי ראש חודש אותה קבוצת נשים קיצונית ושולית, ויפעל כמו שפועלים בכל מקום אחר ביחס לפורעי חוק, מי שעובר על התקנות ומפר את החוק דינו לכל הפחות להיות מורחק מהמקום עד שיפסיק להפר את הסדר במקום".