היערכות להבאת נוסעי הספינה ארצה: יגיעו לביה"ח שיבא בבידוד מלא

    איתי גדסי No Comments on היערכות להבאת נוסעי הספינה ארצה: יגיעו לביה"ח שיבא בבידוד מלא

    בהלת הקורונה: 12 מהנוסעים הישראלים השוהים על ספינת הטיולים "היהלום שבכתר" העוגנת ביפן, צפויים לעזוב את המדינה בהוראת השלטונות ולטוס במטוס פרטי חזרה לישראל | במשרד הבריאות נערכים לבואם והקצו לשם כך מקום סטרילי עם צוות ייעודי ב"שיבא" | ליצמן: "נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי מדינת ישראל"

    Health Minister Yaakov Litzman attends a press conference about the Coronavirus, in Tel Aviv, January 30, 2020. Photo by Avshalom Sassoni/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? ??? ???? ??????? ?? ????? ?? ??????? ???? ????? צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היערכות לנגיף הקורונה:  בתום ישיבה של ראשי משרד הבריאות בראשות שר הביאות יעקב ליצמן הוחלט כי המדינה תיערך להבאתם של אזרחיה הנמצאים על ספינת הטיולים "נסיכת היהלום" העוגנת מול חופי יפן בתנאי בידוד הגנתי. שלושה מהישראלים השוהים על הספינה נדבקו בנגיף הקטלני ו-12 מהם נמצאו בריאים נכון לעכשיו.

    שר הבריאות יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב, הנחו את המרכז הרפואי שיבא על מנת שייערך לקליטת הישראלים עם הגעתם ארצה.

    המרכז הרפואי שיבא ערוך לקליטת הישראלים ביחידה נפרדת שתאויש על ידי צוות ייעודי ונפרד שהוקצה לצורך משימה זו בלבד. במהלך שהיית המטופלים ביחידה הייעודית, ימשיך המרכז הרפואי שיבא בפעילותו השוטפת, וזאת תוך הפרדה מלאה – פיזית ותשתיתית -ממתחם הבידוד.

    בינתיים ביפן: הפרופ׳ איתמר גרוטו, משנה למנכל משרד הבריאות נפגש יחד שגרירת ישראל ביפן, יפה בן ארי, עם נציגי משרד הבריאות היפניים על מנת לסכם את מצבם ואת שחרורם של הנוסעים הישראלים בספינה 'דיימונד פרינסס' מהבידוד.

    לשם הבאת הישראלים חזרה למדינה, חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל PassportCard מעדכנת כי חכרה מטוס פרטי הכולל 14 מושבים במימון משותף של חברות הביטוח הראל, כלל ומגדל. המטוס ששוהה כעת על הקרקע בבנגקוק תאילנד, צפוי לצאת לדרכו עם צוות אוויר זר ביום רביעי הקרוב ב-19/02 מתאילנד ליפן, טיסה שאורכת בממוצע כ3-4 שעות. המטוס צפוי להגיע לטוקיו כבר באותו היום בשעות הלילה המאוחרות.

    המטוס צפוי להחל דרכו בחזרה לישראל בטיסה ישירה כבר ביום שלמחרת כשעליו 12 הישראלים שעודם שוהים על הספינה, בהתאם לבדיקות רפואיות שיערכו להם ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החוץ. כלל הנוסעים יועברו לבידוד עם שובם ארצה על ידי משרד הבריאות ובמיקום אותו יקבע.

     שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בתו הישיבה: "אנחנו עובדים בתיאום עם שלטונות יפן, משרד החוץ וכל גופי החירום במדינה על מנת להשיב ארצה את הנוסעים על הספינה בשלום, נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי מדינת ישראל והפקדה על בריאות הנוסעים. הנחיתי את בית החולים להערך למהלך הלוגיסטי המורכב".

    מנכל משרד הבריאות משה בר סימן הוסיף: "כל הטיפול בהבאת הנוסעים מהספינה הוא אירוע לוגיסטי ורפואי מורכב וזה מבחינתי המקום להודות לכלל הגופים שלוקחים בכך חלק. כמו כן למד"א שתערך בשדה התעופה להסיע אותם לשיבא לבידוד ולבדיקות רפואיות. גם שאר גופי החירום עובדים בתיאום מלא עמנו וסייעו להוביל מהלכים שמנעו עד כה את כניסת הנגיף לישראל".

    פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואה במצבי חירום בשיבא אמר על החשש מהידבקות: "המומחיות שלנו היא בהובלה ובטיפול במשימות חירום לאומיות, וכך נעשה גם במקרה זה – במקצועיות ובאחריות".



    0 תגובות