"טעיתי ואני מצטער": הכנסת אישרה את חסינותו של ח"כ חיים כץ

    איתי גדסי No Comments on "טעיתי ואני מצטער": הכנסת אישרה את חסינותו של ח"כ חיים כץ

    ברוב של 62 חברי כנסת מול 43 מתנגדים, אישרה הכנסת את חסינותו של ח"כ חיים כץ מפני העמדה לדין

    MK Haim Katz is seen in the Israeli parliament on February 20, 2020 during a Plenary Hall session. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (שני) את הצעת ועדת הכנסת לתת חסינות מפני העמדה לדין לחבר הכנסת חיים כץ. הוועדה המליצה למליאה לאשר חסינות לח"כ חיים כץ בשתי עילות. בעילה הראשונה, לפיה המעשה בוצע במילוי התפקיד כחבר כנסת ולכן חלה החסינות המהותית.

    בנתינת החסינות תמכו 62 חברי כנסת, 43 התנגדו ו2 נמנעו. בעילה השנייה לפיה ועדת האתיקה כבר קיבלה החלטה בעניין, העבירה בוצעה במשכן הכנסת והאינטרס הציבורי לא ייפגע מאי ניהול הליך בפלילי, תמכו 63 חברי כנסת, 42 התנגדו ואחד נמנע.

    ח"כ כץ  הודה במהלך הדיון במליאה שטעה במעשיו: "אני מקבל שטעיתי ואני מצטער על כך, אך אם לא חלה במקרה זה חסינות מהותית, משמעות הדבר היא למעשה ריקון מתוכן של מוסד החסינות" אמר כץ.

    ח"כ סגלוביץ מכחול לבן תקף את החלטות וועדת הכנסת: "הכנסת היא איננה עיר מקלט לנאשמים". השר יריב לוין אמר בדיון כי "יש להצבעה השלכה מוסדית משמעותית מאוד על מעמדה של הכנסת ועל יכולת הפעולה של חברי הכנסת".

    יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר על ההצבעה: "מאחר והדיון הזה יוכרע פוליטית,הקפדנו בכחול-לבן לא להגיד לאף אחד מה להצביע".

     

     



    0 תגובות