הסקר הגדול על ההצבעה בקרב המגזר החרדי: 11% עדיין מתלבטים

    אסתי פלד No Comments on הסקר הגדול על ההצבעה בקרב המגזר החרדי: 11% עדיין מתלבטים

    הסקר הגדול שנערך בקרב הציבור החרדי מגלה, כי רוב מוחלט של המגזר החרדי שהצביע יהדות התורה וש"ס יצביע שוב לאותן מפלגות | בקרב הציבור העובד: 30% מתלבטים ו-20% יצביעו למפלגה לא חרדית | האזינו

    צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דוד דור מנכ"ל משרד הסקרים "אזכריה" התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי ושיתף את תוצאות הסקר הגדול שערכו בקרב הציבור החרדי. על פי הממצאים בסקר: יהדות התורה מקבלת 54% מסך קולות החרדים. ש"ס מקבלת 24%. הליכוד 2.5% ועוצמה יהודית נשארת רק עם 1.5% בניגוד לתדמית שמנסים לשווק כי מדובר במפלגה שלה יש אלפי מצביעים מקרב המגזר החרדי.

    נתון חשוב שנחשף בסקר מראה כי מספר רב של חרדים עדיין לא החליטו למי להצביע מדובר ב-11%. ששוויים במנדטים מסתכם ב-1.1/2מנדטים.

    בקרב המתלבטים 50% נוטים ליהדות התורה. הפתעה הגדולה מגיעה למפלגת 'עוצמה יהודית' שמספר המתלבטים לגביה עומד על  49%. ש"ס והליכוד עומדות על 22% אחוזים מבין המתלבטים.

    המפלגות החרדיות שומרות על בסיס המצביעים בצורה גבוהה מאוד. מצביעי יהדות התורה שיצביעו שוב למפלגה עומד על 91%. בש"ס גם שומרים על נתון גבוה 87% יצביעו שוב ש"ס.

    המגזר העובד שעליו ש"ס ויהדות התורה מקיימים קרב פנים קשה ויקר, מתברר כי אכן יש בקרבו לא מעט מתלבטים: 50% מהמגזר העובד הצהירו כי יצביעו למפלגה חרדית, יהדות התורה או ש"ס. 30% מתלבטים ורק 20% יצביעו למפלגה לא חרדית.

    על השאלה האם לגיטימי לשבת בקואליציה יחד עם יאיר לפיד: 64% לא לגיטמי. 28% לא יודע.

    הסקר בדק פילוח של המגזר החרדי בתתי הזרמים הקיימים בו, אשכנזים, ספרדים, חב"ד והמגזר העובד. הסקר שאל שליש חסידים, שליש ליטאים ושליש ספרדים 4% חב"ד. הסקר נערך פנים מול פנים ברחובות החרדים.



    0 תגובות