- רדיו קול חי - -

הסקר הגדול על ההצבעה בקרב המגזר החרדי: 11% עדיין מתלבטים

צילום: פלאש 90

דוד דור מנכ"ל משרד הסקרים "אזכריה" התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי ושיתף את תוצאות הסקר הגדול שערכו בקרב הציבור החרדי. על פי הממצאים בסקר: יהדות התורה מקבלת 54% מסך קולות החרדים. ש"ס מקבלת 24%. הליכוד 2.5% ועוצמה יהודית נשארת רק עם 1.5% בניגוד לתדמית שמנסים לשווק כי מדובר במפלגה שלה יש אלפי מצביעים מקרב המגזר החרדי.

נתון חשוב שנחשף בסקר מראה כי מספר רב של חרדים עדיין לא החליטו למי להצביע מדובר ב-11%. ששוויים במנדטים מסתכם ב-1.1/2מנדטים.

בקרב המתלבטים 50% נוטים ליהדות התורה. הפתעה הגדולה מגיעה למפלגת 'עוצמה יהודית' שמספר המתלבטים לגביה עומד על  49%. ש"ס והליכוד עומדות על 22% אחוזים מבין המתלבטים.

המפלגות החרדיות שומרות על בסיס המצביעים בצורה גבוהה מאוד. מצביעי יהדות התורה שיצביעו שוב למפלגה עומד על 91%. בש"ס גם שומרים על נתון גבוה 87% יצביעו שוב ש"ס.

המגזר העובד שעליו ש"ס ויהדות התורה מקיימים קרב פנים קשה ויקר, מתברר כי אכן יש בקרבו לא מעט מתלבטים: 50% מהמגזר העובד הצהירו כי יצביעו למפלגה חרדית, יהדות התורה או ש"ס. 30% מתלבטים ורק 20% יצביעו למפלגה לא חרדית.

על השאלה האם לגיטימי לשבת בקואליציה יחד עם יאיר לפיד: 64% לא לגיטמי. 28% לא יודע.

הסקר בדק פילוח של המגזר החרדי בתתי הזרמים הקיימים בו, אשכנזים, ספרדים, חב"ד והמגזר העובד. הסקר שאל שליש חסידים, שליש ליטאים ושליש ספרדים 4% חב"ד. הסקר נערך פנים מול פנים ברחובות החרדים.