ח"כ יאיר גולן: "על המפלגות להפסיק להחרים את רעותיהן"

    ישראל רובין 1 Comment on ח"כ יאיר גולן: "על המפלגות להפסיק להחרים את רעותיהן"

    ח"כ יאיר גולן: כדי שיהיה אפשר להקים ממשלה, על מפלגה אחת לפחות לרדת מעמדת הפתיחה. כולם טיפסו פה על עצים, מפלגות פסלו את רעותן וזה דבר פסול" | 'הרשימה השחורה' של מועצת זכויות האדם: "זה יפגע בראש ובראשונה באלפי פלסטינים שעובדים באותם מפעלים"

    יאיר גולן צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן הרמטכ"ל לשעבר וחבר מפלגת העבודה-גשר-מרצ ח"כ יאיר גולן בראיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית אומר כי על פי כל התחזיות במוצאי הבחירות הנוכחיות ישראל תמצא את עצמה באותו מבוי סתום: "לא רק בימין, גם אצלינו אומרים שנביא 61 ואני מקווה שכך יקרה אבל אם להאמין לסקרים אז נראה שאנחנו נמצאים במבוי סתום ולכן אם נסתמך רק על התוצאות בבחירות האלו הן עלולות לבשר על בחירות רביעיות".

    האזינו:

    גולן אומר כי, בכדי תקום ממשלה על כלל המפלגות להפסיק את החרמות על מפלגות יריבות: "כדי שיהיה אפשר להקים ממשלה, על מפלגה אחת לפחות לרדת מעמדת הפתיחה. כולם טיפסו פה על עצים, מפלגות פסלו את רעותן וזה דבר פסול".

    מנגד, אומר סגן הרמטכ"ל לשעבר כי הקמת ממשלה שבראשה עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו – פסולה גם בעיניו: "יש רק דבר אחד שגם בעיני הוא פסול: לא מקובל עליי שמועמד לראשות הממשלה יתמודד עם כתבי אישום, זה לא מתקבל על הדעת שיתמודד איש החשוד בשחיתות. זה דבר שהוא לא מקובל ברמה המוסרית".

    "אולם אחרי הרמה המוסרית יש את הרמה הפרקטית", אומר גולן ושב ומדגיש כי המצב בו מפלגות פסולות את רעותיהן הוא הרסני: "מפלגות פה פוסלות את רעותן וכל אחד מכריז שלא ישב עם אחר וזה דבר חמור ביותר. ככה אי אפשר לעשות פוליטיקה וככה נישאר בתוך אותו מבוי סתום וזה הרס מדינת ישראל. איננו יכולים להרשות לעצמינו עוד מערכות בחירות שכל אחת מהן עולה לנו 1.3 מיליארד שקל, זה כסף שנחוץ לבתי החולים, למשפחות מרובות ילדים, למערכת החינוך ולמערכת הביטחון.

    לשלאת המראיין מדוע לא להקים ממשלה עם מועמד שכנגדו הוגש כתב אישום אם החוק מאפשר זאת ענה גולן: "יש חוק ויש נורמה ציבורית מתקבלת על הדעת. מעבר לחוקים יש גם אמות מידה מוסריות. לא יכול להיות ראש ממשלה מתפקד שבבוקר מתמודד בבית המשפט ובערב מקבל את הההחלטות הכי גורליות למדינה".

    בהתייחסו לאפשרות של הקמת ממשלת שמאל בתמיכת הרשימה המשותפת, בה חברים חברי כנסת שהצהירו במקומות שונים על תמיכה בטרור כנגד מדינת ישראל אמר הח"כ: "פוליטיקה זו פוליטיקה, אם מרכיבים ממשלה  והיא זוכה לתמיכה מבחץ של הרשימה המשותפת, בעיני זה גם מוסרי וגם הגיוני. הם לא מקבלי ההחלטות ולא אלה שמרימים את היד סביב שולחן הממשלה אלא בסך הל מאפשרים את קיומה של הממשלה והרעיון שפוסלים מצב כזה – לא מוסרי, אתה רוצה לפסול 20 אחוז מאזרחי ישראל ולהגיד שאפילו לתמוך מבחוץ הם לא יכולים?. יש הבדל עצום בין תמיכה מבחוץ לבין חברות בתוך הממשלה". 

    לשאלת המראיין כיצד אפשר להקים ממשלה כזו אם ח"כ ערבי עלול להפיל אותה כשיתעורר צורך לצאת למבצע צבאי בעזה ענה גולן: "אין לזה שום אחיזה במציאות, מדובר אגדה שהימין מפיץ על השמאל. נניח שקמה ממשלה כזו ונוצר צורך לצאת למבצע בעזה, אז מה, המשותפת תמנע אתזה?". בנוסף אומר גולן, "אם יווצר מצב כזה לא נזדקק לקולות הרשימה המשותפת כי אפילו הימין יתמוך. הדבר היחיד שקובע הוא אם אתה יושב סביב שולחן הממשלה או לא. אם אתה לא בתוך הממשלה אין לך באמת יכולת השפעה.

    עוד נשאל גולן, מדוע הוא פוסל אפשרות של ישיבה בממשלה אחת עם חברי הכנסת הערבים שמייצגים מגזר שהוא 20 אחוז מאזרחי המדינה: "אין לי בעיה שטיבי יהיה שר. הבעיה שלי היא רק עם בל"ד, איתם אף מפלגה ציונית לא יכולה לשבת. אני אפילו אשמח לראות מפלגה ערבית שקווי היסוד שלה מאפשרים לה להשתתף בכל ממשלה, ראוי ש ל-20 אחוז מאזרחי ישראל יהיה ייצוג בממשלה".

    ח"כ גולן התייחס לתוכנית החדשה של צה"ל 'תנופה' אותה הציג היום הרמטכ"ל כוכבי: "מה שאמרת לא מצביע על שום שינוי. זה הכיוון שנעשה בשנים האחרונות. אני חושב שצבא היבשה לא מטופל מספיק טוב. אני חושב שכל תוכנית עתידית צריכה לשים במוקד דווקא את צבא היבשה, אם אנחנו רוצים שלמדינת ישראל תהיה היכולת להכריע מלחמות – צריך להכיר בכך שמלחמות מוכרעות מהיבשה, לא מהאוויר, לא בסייבר ולא בשום אופן אחר,.

    גולן התייחס גם ל'רשימה השחורה' שפרסמה מועצת זכויות האדם של האו"ם – מהלך שמעודד חרמות כנגד מוצרים המיוצרים באזורי יהודה ושומרון: "אני נגד חרמות, זו בשורה רעה, זה יפגע בראש ובראשונה באלפי פלסטינים שעובדים באותם מפעלים. זאת תהיה טעות מצד מדינות שיצטרפו אליו", אמר גולן. 



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "רק לא ביבי" זאת מחלה קשה סופנית.. גם יאיר גולן הפנים שהשמאל הינה גופה מתה הניזונה מהסתה ושנאה ולכן אין מנוס מלנסות למשוך מפלגה ימנית להמלכת מי שקבה שההתנתקוץ היא הצלחה!
      2 מפלגות השמאל מהווים 42 מנדטים מול גוש הימין שמגרד את ה..61 מנדטים בכמה מנדטים!
      נתניהו יעשה טובה לחלאות השמאל אם יסלעו את הצפרדע "רק לא ביבי"