- רדיו קול חי - -

ראה"מ מגיב לרשימה השחורה: "מי שיחרים אותנו – יוחרם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את ההחלטה האנטישמית של מועצת זכויות האדם באו"ם, לפרסם "רשימה שחורה" של עסקים הקשורים ליו"ש. נתניהו אמר בתגובה: "מי שיחרים אותנו – יוחרם בעצמו".

"מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא גוף מוטה וחסר השפעה". אמר ראה"מ והוסיף "לא בכדי כבר הוריתי לנתק כל קשר עם הגוף הזה, ולא בכדי הממשל האמריקני עשה צעד זה יחד איתנו".

נתניהו הזכיר את ההחלטה ההיסטורית של נשיא ארה"ב כנגד האנטישמיות, "בשנים האחרונות קידמנו חוקים ברוב המדינות בארה"ב, הקובעים שיש לפעול בתקיפות נגד מי שינסה להחרים את ישראל. לכן, הגוף הזה חסר חשיבות. במקום שהארגון יטפל בזכויות אדם הוא רק מנסה להכפיש את ישראל. אנו דוחים ניסיון זה בכל תוקף ובשאט נפש".

נשיא המדינה רובי ריבלין התייחס ל"רשימה השחורה" שפרסמה המועצה לזכויות אדם של האו"ם ומנה את העסקים המופיעים בה: "אני גאה לתת במה לעסקים אלה. גאה להיות ישראלי. אני גאה בכך שאלו עסקים ישראליים. פטריוטים. התורמים לחברה הישראלית, לכלכלה ולשלום. אמנם הבית הזה לא מקדם עסקים פרטיים אך כשחברות עסקיות ישראליות נמצאות תחת איום בחרם, אנחנו נעמוד לצידן".

עוד הוסיף: ‏"החרמת חברות ישראליות אינה תורמת לשלום ולבניית אמון בין הצדדים, אנו קוראים לידידינו בעולם לצאת נגד יוזמה מבישה זו המזכירה לנו תקופות אפלות".