הפריימריז בארה"ב: המועמד הרדיקלי סנדרס ניצח בניו-המפשייר

    שלמה ריזל No Comments on הפריימריז בארה"ב: המועמד הרדיקלי סנדרס ניצח בניו-המפשייר

    בפריימריז לבחירת מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב בנערכו אמש בניו-המפשייר ניצח המועמד הרדיקלי הסנאטרו היהודי ברני סנדרס שגבר על המועמד הותיק ג'ו ביידן

    צילום: פייסבוק ברני סנדרס
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבוע לאחר שטראמפ ניצל פעם נוספת מציפורני הדמוקרטים ויצא זכאי במשפט בסנאט, הכאוס במפלגה הדמוקרטית הולך וגובר ונראה שהיא נסחפת שובו ושוב למחוזות קיצוניים שהשתלטו עליה.

    אחרי שבפריימריז הראשונים של המפלגה לקראת הבחירות לנשיאות 2020, שנערכו בשבוע שעבר באייווה בהם ניצח פיט בוטיג'ג' האנונימי עם 26.2% מהקולות ואילו סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן שידוע כמי שמוביל את הקו הממלכתי של המפלגה, סיים את המרוץ במקום הרביעי בלבד, מגיעות תוצאות הפריימריז שנערכו אמש בניו-המפשייר ומראים שביידן בדרך להפוך ללא רלוונטי.

    ממה שנראה כרגע, לפני ספירת כל הקולות, מי שניצח בסיבוב הזה הוא הסנאטור הסוציאליסטי הקיצוני, היהודי ברני סנדרס, שבפריימריז באייווה הגיע למקום השני. ביידן, למרבה האכזבה הגיע רק למקום החמישי.

    בתחילת השבוע, ביידן שמפחד לאבד את המומנטום תקף בחריפות את בוטיג'ג' בעימות טלוויזיוני ואמר כי ניסיונו כראש עיר קטנה באינדיאינה שבה כמאה אלף תושבים – אינו מספיק עבור תפקיד נשיא ארה"ב שמשמש גם כמפקד העליון של הצבא.

    בקמפיין של ביידן מנסים כבר זמן מה להנמיך ציפיות על רקע התחזית להפסד שהתממשה באייווה ובניו-המפשייר. לדבריהם, הם ידעו שביידן יפסיד במדינות האלו בגלל הרכב האוכלוסייה הלבן שלהן, אך הוא אמור לנצח במדינות הבאות בהם יערכו פריימריז שחשובות הרבה יותר. יחד עם זאת, גם הם מבינים שהפסדים חוזרים ונשנים עלולים לשנות בעיני אותם בוחרים את התדמית שלו, שאותה הוא מנסה לטפח ולשמר, שלפיה הוא היחיד שיכול להביס את טראמפ בבחירות הכלליות.

    סנדרס מצידו אמר בנאום הניצחון שלו: אנחנו מתקרבים בצעדי ענק להדיח את הנשיא טראמפ – הנשיא הגרוע ביותר בתולדות ארה"ב.



    0 תגובות