גנץ במגזר הערבי: "ישנם שרוצים שלא תצאו להצביע בבחירות"

    איתי גדסי 3 Comment on גנץ במגזר הערבי: "ישנם שרוצים שלא תצאו להצביע בבחירות"

    גנץ ניסה להדוף את האשמות שהוטחו בו כי יקים ממשלה עם המשותפת כפי שהצהירו מספר חכי"ם במפלגתו ואמר כי לא יקים ממשלה עם המשותפת. גנץ התייחס לאפשרות של העברת המשולש לידי שליטת המדינה הפלסטינית ואמר כי אף אזרח לא יועבר בכפייה

    Blue and White party chairman Benny Gantz arrives to a Blue and White faction meeting in the Eshkol Regional Council, in the north-western Negev, southern Israel, February 10, 2020. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ?????? ????? ???? ???? ??? ??? ??? צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ערך היום (שלישי) סיור ברשויות ערביות והתייחס לתוכנית המאה של נשיא ארה"ב, והסעיף שמאפשר העברת תושבי המשולש לסמכות המדינה הפסלטינית, "בסיורים שערכתי שמעתי גם על החשש מהשיח שעלה לאחרונה על העברת המשולש לידיים פלסטיניות. אני רוצה להוריד את הנושא הזה מהשולחן ולקבוע כי אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת".

    עוד הוסיף, "אני יודע שיש כאלה שרוצים שבשני במארס אזרחי ישראל הערבים יישארו בבית ולא ילכו להצביע. יש קולות קיצוניים כאלה גם בשולי החברה הערבית, ויש קולות ומעשים שמשתפים איתם פעולה מהימין בחברה היהודית. זו ברית מסוכנת".

    גנץ ניסה להדוף את ההאשמות כנגדו שיקים ממשלה עם המשותפת, כפי שהצהירו מספר חברי כחול לבן, "ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות בכל הנוגע לסוגיות מדיניות, לאומיות וביטחוניות של מדינת ישראל. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, יחידה בעולם, שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ".

    גנץ המשיך והבהיר את דבריו, "איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים. המחלוקות שלי עם הנהגתה רק על ההיבט הלאומי והביטחוני עמוקות, קשות ובלתי ניתנות לגישור".

    ראש הממשלה הגיב על דבריו של גנץ ואמר: "‏גנץ ממשיך להטעות את הציבור כי בלי התמיכה בכנסת של אחמד טיבי, איימן עודה והרשימה המשותפת גנץ לא יוכל להקים ממשלה. מצביעי כחול לבן עוברים לליכוד כי הם יודעים שרק הליכוד בהנהגתי יקים ממשלת ימין חזקה ובטוחה לישראל".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הסיכוי היחיד שלו להקמת ממשלה.

      1. לביב אין את הסיכוי הזה גם לא.

      2. ביב לא יקים עוד ממשלה לעולם.
        אין לו ולא יהיה רוב – וזה ברור כשמש.
        וזה עוד לפני שבג"ץ יפסול אותו..