פרשת העציר היהודי • בנט ביטל את צו המעצר המנהלי: בימין בירכו

    איתי גדסי No Comments on פרשת העציר היהודי • בנט ביטל את צו המעצר המנהלי: בימין בירכו

    שר הביטחון הורה לבחון מחדש את צו המעצר שחתם עליו לבקשת השב"כ אמש, כנגד העציר היהודי אליה בן דוד וביטל אותו. השר בצלאל סמוטריץ' בירך על המהלך: "לראשונה שר ביטחון שאינו חותמת גומי לדרישות המחלקה היהודית השב"כ"

    Otzma Yehudit party member Itamar Ben Gvir (R) speaks with Head of the National Union party MK Betzalel Smotrich seen during an elections campaign event of Otzma Yehudit party in Bat Yam, April 6, 2019. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ????? ?????? ????? ?? ???? ????? ??????? ?????? ??? ?? ?? צילום: פלאש90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שספג ביקורת קשה כנגד אישורו לצו מנהלי כנגד עציר בניגוד להוראת בית המשפט, שר הביטחון נפתלי בנט הורה לבחון מחדש את צו המעצר המנהלי כנגד העציר היהודי אליה בן דוד וביטל את צו המעצר אך עדיין יהיו כנגדו הגבלות מינהליות.

    שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה: "‏ביטול המעצר המנהלי שעשה היום השר בנט הוא צעד אמיץ שדרש עמידה נחושה מול המערכת כולה. לראשונה שר ביטחון שאינו חותמת גומי לדרישות המחלקה היהודית השב"כ. לראשונה שר ביטחון שאומר למערכת "עד כאן".

    עוד הוסיף סמוטריץ', "אני מכיר מקרוב את המאמצים הכבירים שבנט השקיע בכך ביממה האחרונה והוא ראוי לכל הערכה על כך. ‏יש עוד לאן להתקדם עד לביטול מוחלט של השימוש המפלה בהליכים מנהליים כנגד המתיישבים אבל עשינו היום צעד ענק בכיוון הנכון".

    בעוצמה יהודית בירכו את המהלך לביטול הצו אך תקפו את בנט וכינו אות ההחלטה כמהלך בחירות: "אנו שמחים על כך שבנט נכנע ושינה את הצו המנהלי, אך יחד עם זאת, מדובר במעט מידי, ועדיין קיימות הגבלות מנהליות ובעיקר, אך למזלו של הנער שיש בחירות. השאלה היא, כמה נערים מהימין יזרוק בנט לכלא בלי משפט אחרי הבחירות?".

    עוד הוסיפו בעוצמה יהודית שמתעסקים רבות בהגנה על עצירים יהודים בשב"כ, "להם המזל כבר לא יאיר פנים, והם ישבו חודשים רבים בלי משפט ובלי אפשרות להוכיח את חפותם".



    0 תגובות