פרוש: "ארץ ישראל היא נחלת אבותינו וצריכים לשמור על קדושתה"

    איתי גדסי 3 Comment on פרוש: "ארץ ישראל היא נחלת אבותינו וצריכים לשמור על קדושתה"

    סגן השר מאיר פרוש: "התכנית של ארה"ב לוקה בחסר בכך שמאפשרת הקמת מדינה לערבים ודריסת רגל לעמים אחרים בא"י" | עוד אמר: "העובדה שהתעקשנו הביאה לשינוי בתפיסה של ארה"ב במשך עשרות שנים" | "זו ההוכחה שאנחנו צריכים להתעקש ולדרוש ליישם את דרישותינו בכל הקשור לתורת ישראל, עם ישראל, ארץ ישראל – ועם האמונה הזו בבחירות השלישיות נכריע"

    מאיר פרוש צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש נועד בימים האחרונים עם פעילים של יהדות התורה מרחבי הארץ והדגיש בפניהם את החשיבות הרבה שיש בשמירת ארץ ישראל יחד עם השמירה על קדושתה וטהרתה של הארץ, כאשר זו הייתה עמדת אגודת ישראל מקדמת דנא.

    סגן השר ציטט בדבריו את גלוי הדעת וההצהרה של אגודת ישראל שניתנה בחודש שבט תרצ"ו בדיוני ועדת פיל שדנה על חלוקת הארץ בין יהודים ולערבים, "אגודת ישראל מצהירה, שזכויות עם ישראל על ארץ ישראל, הן קדומות ומובטחות לו מאת מלך מלאכי המלכים, אדון הארצות והמדינות, ואין הן יכולות להנטל ממנו על ידי הגבלות והכבדות, והיא קוראה איפוא אל עם ה' בארץ ובגולה לבלי להתייאש ולהתחזק באמונה במי שהארץ שלו, שבנין ארץ ישראל על ידי עם ישראל, שהתחיל בחסד עליון בתקופה האחרונה, לא יפסק ולא יבטל, ח"ו".

    גם בממשלת אוסלו כאשר מועצת גדולי התורה ציוותה ליהדות התורה להישאר מחוץ לממשלה, בהחלטתה היא ציטטה את ההחלטות שהיו בכנסיה הגדולה השלישית בהקשר של ועדת פיל.

    עוד הוסיף סגן השר, "לאחר עשרות שנים וההתעקשות שלנו, ארה"ב שינתה את עמדתה בכל הקשור לתפיסה של שייכות ארץ ישראל לעם ישראל, שהייתה על פי ההחלטה מספר 242, שהתקבלה במועצת הביטחון של האו"ם בשנת 1967, השינוי נעשה על ידי הנשיא דונאלד טראמפ שהינו ידיד של ישראל".

    "אך התכנית שהציג הנשיא טראמפ לוקה בחסר", אומר פרוש, "בכך שנותנת דריסת רגל לעמים אחרים בארץ ישראל ומאפשרת הקמת מדינה לערבים, דבר שאנו לא יכולים להסכים לו בשום אופן, כי ארץ ישראל נתנה לעם ישראל, כך שעלינו להמשיך ולהתעקש ולדרוש את דרישותינו בכל הקשור לתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל ועם האמונה הזו בבחירות השלישיות נכריע".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בניגוד להצהרות הרב פרוש (שהוא איש ציבור מסור והגון ביותר), איננו ימניים! מובן מאיליו שאיננו שותפים להשקפות השמאל, שהרי שיטת גדולי התורה המתנגדים לסיפוח וכו', היא מתוך דאגה ליהודים, לעומת השמאל הדואג (כביכול…) לערבים!

      1. יישר כח על תגובה מנומקת ומכובדת – מזן שכבר אינו שכיח במחוזותנו.
        כה לחי !!

    2. 2

      שיהיה ארכיון תכניות וידאו מסודר