- רדיו קול חי - -

נתניהו: "החלת הריבונות אינה תלויה בפלסטינים, ותגיע לאחר המיפוי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שני) בטקס נטיעות לרגל חג ט"ו בשבט, ביישוב "מבואות יריחו" שבבקעת הירדן. ראש הממשלה אמר בטקס נטיעת העץ: "אנחנו ב"מבואות יריחו" שהכרנו בו לפני כמה חודשים, והנה עכשיו היישוב הזה יהיה לא רק חלק מארץ ישראל, הוא כבר חלק מארץ ישראל, הוא יהיה חלק ממדינת ישראל בהכרה בינלאומית" הבטיח נתניהו.

במהלך טקס הנטיעות ביישוב "מבואות יריחו", נפגש ראש הממשלה נתניהו עם ענבר שטרית ובנה הפעוט בנימין (ביבי) אריאל, שנקרא על שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ענבר תושבת היישוב "מבואות יריחו" סיפרה לרה"מ נתניהו כי הבטיחה לפני כמה חודשים שאם תאשר הממשלה את היישוב "מבואות יריחו" היא תקרא לבנה שצפוי להיוולד על שם ראש הממשלה, וכך עשתה.

ראש הממשלה אמר בטקס: "אנחנו הבאנו שני דברים שמשנים את פני הארץ ואת פני המדינה. הדבר הראשון זה ההכרה ביישוב, אני גאה על כך שהממשלה בראשותי החליטה להעניק מעמד יישוב למבואות יריחו. אני אומר את זה גם על הילד שהחזקתי בידיי ואני אומר את זה גם על היישוב הזה – זה הקטן – גדול יהיה. ויהיו עוד הרבה. אז זו החלטה אחת".

עוד הוסיף נתניהו: "ההחלטה שנייה, אמרתי לכם בכמה הזדמנויות שאנחנו נוגעים בהיסטוריה והולכים לשנות את ההיסטוריה. אני חייב להגיד לכם שאני ידעתי כבר אז, אחרי שלוש שנות עבודה מאומצת, בין הצוות שלי והצוות של הנשיא טראמפ, וביני ובין הנשיא טראמפ, שאנחנו הולכים להביא הצהרה שלא הייתה כדוגמתה".

נתניהו סקר את ההבטחות האמריקניות שיצאו אל הפועל, "אחרי שהבאנו את ההכרה בירושלים כבירת ישראל, ואחר כך את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ואחר כך הכרה בריבונותו ברמת הגולן, ואחר כך הכרה בחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"אנחנו הבאנו הכרזה של הנשיא טראמפ, שאומר חד-משמעית שהוא יכיר בהחלת הריבונות, החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ובכל היישובים שלנו ביהודה ושומרון, בכולם, בלי יוצא מן הכלל ובשטח נרחב שעוטף אותם" אמר נתניהו.

ראש הממשלה הסביר כי "זה לא תלוי בהסכמת הפלסטינים למה שקרוי תוכנית טראמפ, תוכנית המאה. זה עומד להיות עם השלמת המיפוי – אנחנו עוסקים כרגע במיפוי, רונן פרץ, הוא האיש שעושה את זה יחד עם צוות".

נתניהו רמז לפוליטקאים מימין כי "אנחנו נעשה את זה בהסכמה עם האמריקנים, משום שמה שאנחנו רוצים זה לא דבר חד-צדדי, אנחנו רוצים את ההסכמה האמריקנית ויש לנו אותה".

ראש הממשלה התייחס לחששות מימין ואמר: "כשם שהנשיא טראמפ עמד בהבטחתו לגבי ירושלים, לגבי הגולן, לגבי השגרירות, לגבי החוקיות, לגבי היציאה מהסכם הגרעין מאיראן – עזרתי קצת בזה ששלחתי גם את המוסד לטהרן להביא את המסמכים, הבאתי אותם לבית הלבן, מסמכי הגרעין של הארכיון הסודי האיראני" סיפר נתניהו.

נתניהו המשיך וסיפר כי "הנשיא טראמפ אמר: 'זהו, אני יוצא' – הוא יצא. הוא אמר: 'אני אכיר בירושלים' – הוא הכיר. הוא אמר: 'אני אעביר את השגרירות' – הוא העביר. הוא אמר: 'אני אכיר ברמת הגולן, בריבונות' – עשה. אמר: 'אני אכיר בחוקיות של ההתיישבות' – עשה. עכשיו הוא אומר: 'אני אכיר בהחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ועל כל היישובים ושטחים נוספים' – וגם את זה הוא יעשה, ברגע שתושלם המלאכה שאנו בעיצומה".

ראש הממשלה הבהיר את גודל הבשורה לישראל, "זו בשורה ענקית, משום שהמשמעות היא לא רק לגבי היישוב הזה והמקום הזה והמקומות האחרים, המשמעות היא לגבי היכולת שלנו להתיישב בלב ארצנו ללא מגבלות בהסרת הממשל הצבאי, הפיכת המקום הזה לחלק אזרחי, חלק ממדינת ישראל לעד".

ראש הממשלה נתניהו נטע עץ בשטח היישוב "מבואות יריחו" יחד עם שרת התרבות מירי רגב, שר המשפטים אמיר אוחנה, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני ומזכיר היישוב "מבואות יריחו" אליהו עטייה.