זעם בימין: בימ"ש המחוזי שחרר – השר בנט חתם על צו מעצר

    איתי גדסי 1 Comment on זעם בימין: בימ"ש המחוזי שחרר – השר בנט חתם על צו מעצר

    צעיר יהודי (19) שנדרש לחקירת שב"כ שלא העלתה דבר, שוחרר בהוראת בית משפט מחוזי. אך שר הביטחון נפתלי בנט, חתם על צו מעצר מנהלי כנגד הבחור, שנשלף ע"י השב"כ מבית המשפט למעצר של חודש ללא אשמה | עו"ד בן גביר תקף את בנט:" המדיניות של בנט מלמדת שבשם הרצון לקרוץ לכחול לבן הוא מוכן לפגוע שוב ושוב במאחזים בהתיישבות"

    Naftali Bennett attends the funeral of Yigal Cohen-Orgad, in Yarkon cemetery, in central Israel on August 28, 2019. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ?????? ??? ????? ????? ??? ????? ????? ??? ????? ???? ??? ????? צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון נפתלי בנט יו"ר מפלגת ימינה חתם לפני זמן קצר על צו מעצר מנהלי כנגד בחור יהודי כבן 19. הצו נחתם דקות לאחר שבימ"ש המחוזי מרכז הורה על שחרורו של הבחור ממעצר ללא תנאים מגבילים.

    הבחור, תושב צפון הארץ, נעצר ביום ראשון שעבר בידי שרות הביטחון הכללי והוצא כנגדו צו חריג האוסר עליו לפגוש בעו"ד, היום לאחר שהחקירה לא הובילה לממצאים, הורה שופט בימ"ש המחוזי עידו דוריאן גמליאל על שחררו ממעצר ללא כל תנאי מגביל. דקות לאחר שחרורו הגיעו כוחות שב"כ וכאמור לקחו את הבחור מתוך בבימ"ש המחוזי למעצר מנהלי.

    בהחלטת בימ"ש המחוזי הועברה ביקורת קשה כלפי המשטרה והשב"כ "לא ניתן לעבור על העניין כאילו כלום" כתב השופט על מעצרו של הבחור תוך שהוא מורה כי פרוטוקול הדיון יועבר לפרקליט מחוז ירושלים ולמפקדי הימ"ר והשב"כ לבדיקה.

    בצו אשר חתום בידי שר הביטחון בנט, נכתב כי המעצר נדרש מטעמי ביטחון המדינה. על פי הצו ייעצר הבחור כחודש ימים ללא משפט וללא אשמה.

    עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את הנער נדהם לנוכח התנהלות השב"כ ושר הביטחון "מערכת אכיפת החוק הגיעה לשיא השפל, היום במהלך דיון שבו הורה בית משפט המחוזי, תוך ביקורת שהוא מעביר על המשטרה והשב"כ לשחרר חשוד, המשטרה והשב"כ ללא שמידעים את בית המשפט, אשר דן בעניין ומשחרר את החשוד, ומודיע לו שהוא משחרר אותו".

    "הולכים לאחר מכן במחשכים, בחדרי חדרים, חוטפים אותו פשוטו כמשמעו, ונותנים לו צו מנהלי שנכתב על ידי לא פחות ולא יותר שר הביטחון החדש נפתלי בנט, שמצטרף אף הוא לאותה קהילה של אנשים שזוכים לגינוי מקיר אל קיר בציבור בישראל – מערכת אכיפת החוק, הפרקליטות, המשטרה והשב"כ" אמר עו"ד של העצור והוסיף, "לצערי הדברים באופן שהם נעשו, נעשו באפן לא ראוי, אנחנו נפנה באופן מידי לבית המשפט כדי לבטל את רוע הגזרה".

    יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר הגיב בחריפות לצו המעצר: "רק לפני מספר שבועות הודיע בנט כי בכוונתו להוציא צווים מנהליים נגד פעילי שמאל שפוגעים בחיילי צה"ל, אך במקום זאת בוחר בנט להמשיך לקרוץ לכחול לבן ולשמאל ולהוציא צו מעצר מנהלי נגד צעיר יהודי על לא עוול בכפו".

    עוד אמר בן גביר: "החלטת בנט שבאה דקות לאחר החלטת בית המשפט המותחת ביקורת על המעצר היא שערוריה, ואם חשבנו שעם כניסתו של בנט לתפקיד יחול שינוי בהתנכלות לאנשי הימין, היום מסתבר שהכל דיבורים והוא ממשיך את המדיניות של קודמיו בתפקיד".

    בן גביר הוסיף: "מאז כניסתו של בנט לתפקיד שר הביטחון לפני כשלושה חודשים, ערכו כוחות הביטחון פינויים בכרם עדי-עד שבגוש שילה, בגבעת קומי אורי, וכן במעלה שלמה הסמוכה לכוכב השחר, והמדיניות של נפתלי בנט מלמדת שבשם הרצון לקרוץ לכחול לבן הוא מוכן לפגוע שוב ושוב במאחזים בהתיישבות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לכן לא מצביעים ימינה בשום פנים ואופן