הערכה: אם הרגיעה לא תצלח – צה"ל ייצא למהלך משמעותי

    קובי פינקלר 1 Comment on הערכה: אם הרגיעה לא תצלח – צה"ל ייצא למהלך משמעותי

    במערכת הביטחון מדברים על אפשרות כי הרגיעה מול חמאס לא תצלח, אז על פי הערכה, צה"ל יצא למהלך משמעותי בעזה ולא ייגרר שוב לסבב של מספר ימי לחימה ללא תוצאות" | בשדרת הפיקוד של צה"ל שוררת תמימות דעים לגבי נחיצות של מהלך יוזמתי, שיפתיע את הצד השני בכמות ובאיכות

    Israeli Merkava tank pull back from the Gaza Strip near the border with Israel on August 3, 2014. Ground troops withdrew from the Gaza Strip as Israel wrapped up an operation to destroy tunnels, but airstrikes continued, killing at least 15 Palestinians. A military official said that most combat troops were back in Israeli territory by the morning. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ???? ??? ???? ????? ????? ???? ??? ????? ??? ????? ??? ????? ?????? ???? ?????? ?????? צילום: פלאש90
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך החודשים האחרונים נתנו במערכת הביטחון צ'אנס להגיע למהלך של הסדרה עם חמאס, לאור רצונו להרגיע את השטח ולא ללכת לעימות מול ישראל. במהלך התקופה האחרונה חמאס החל להרפות מריסון המחבלים בשטח ובלוני התבערה והרקטות חזרו לטפטף לעבר ישראל.

    שתי הנחות יסוד בסיסיות ישנן כיום במערכת הביטחון, הראשונה בעד ניסיונות להרגעה והבנות עם החמאס, אבל במידה שכל אלו לא יצלחו הנחת העבודה הבסיסית השנייה היא שהפעם הולכים למהלך משמעותי ורציף ולא עוד מסתפקים בכמה ימי קרב, כאלו שמכניסים מיליון איש למגננה שבסופה לא קיבלו כלום.

    במשרד הביטחון ישנה תמימות דעים, בין שר הביטחון ולרמטכ"ל אביב כוכבי, בנוסף הנחת העבודה הזו היא גם על דעת אלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה אליעזר טולדנו.

    במערכת הביטחון החלה להתגבש לה הדעה הרווחת בקרב הקצינים הבכירים ועד לשדרת השטח, כי צה"ל חייב לנקוט בפעולה יזומה מול עזה ולא פינג פונג של היגררות.

    במערכת הביטחון דורשים מהקצינים לבנות מהלך מתוזמן, מתוכנן, ומתוחכם כזה שיפתיע את הצד השני בכמות ובאיכות. במקרה שנצא לעימות משמעותי מול חמאס והפלגים ברצועה. ימים יגידו אם אלו אימרות בחירות או אכן הדברים יצאו מהכח אל הפועל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ממששששששששששששששששששששש פגזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז