- רדיו קול חי - -

בנט באמירה קשה כנגד החרדים: "איתם זה קל, רק תביא כסף"

יו"ר ימינה שר הביטחון נפתלי בנט, צוטט בפרסום ראשון של נתי יפת בעיתון "זמן ישראל" כי אמר בכינוס בחירות בגבעת שמואל בהקשר לברית ימין-חרדים: "איתם זה נורא קל, החרדים אומרים תביא לי את הכסף. אתה רוצה מדינה פלסטינית, תעשה. אתה לא רוצה, אל תעשה… אתה רוצה מהלך כזה או אחר בכלכלה, אתה רוצה מלחמת לבנון השנייה? הם אומרים, תביא לי את הכסף".

בנט שנחשב לידידם של הפוליטיקאים החרדים, גרם לסערה בציבור החרדי, אך במפלגות החרדיות לא הגיבו נכון לעכשיו על אמירתו המקוממת. מנגד גורם במפלגה חרדית אמר ל'גלובס': "על אמירות הרבה פחות גרועות – הגבנו בחריפות, זו אמירה כמעט אנטישמית, ועל בנט למהר ולהוציא הבהרה והתנצלות".

יו"ר רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה: "בושה שאלו פניה של הציונות הדתית. במקום לנקוט בגישה המחבקת והמקרבת שמאפיינת את הציונות הדתית, בנט בוחר להמשיך להתנשא ולפלג, ויוצא עם עוד אמירה מבישה – הפעם נגד החרדים".

עוד אומר בן גביר: "האמירה של בנט מייצגת את הגישה הקבועה שלו: התנשאות כלפיי כל מי שאינו כמוהו. כך התייחס לעוצמה יהודית וכך מתייחס כעת לציבור החרדי".

מימינה נמסר בתגובה: "האמירה עוותה והוצאה לחלוטין מהקשרה. השר בנט עובד בשיתוף פעולה עם החרדים ומעריך מאוד את הציבור החרדי. לא הייתה כל כוונה לפגוע, ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע".