גם תינוקות מרכיבים עדשות מגע

    הדר מילר No Comments on גם תינוקות מרכיבים עדשות מגע
    תינוק בהשגחת הוריו. אילוסטרציה צילום: Gershon Elinson/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כולנו רוצים עיניים בריאות. אנחנו לא רוצים להתפשר לא על הראייה ולא על הנראות. משקפיים אצל רבים הפכו להיות מעין מוקצה מחמת מיאוס ומשכך עדשות המגע תופסות מקום של כבוד יותר ויותר. כמו המבוגרים כך גם הילדים שלנו שרבים מהם רוצים להרכיב גם הם עדשות מגע. ככל שחולף הזמן, יותר ויותר הורים שואלים אותנו מתי ניתן לאפשר לילדים שלנו להתחיל בתהליך זה. כמו בחינוך, כך גם בעניין עדשות המגע הכלל הוא "חנוך לנער על פי דרכו". מדובר בראש ובראשונה באחריות של הילד, במשמעת העצמית שלו ובהקפדה על ההגיינה שתשמור על עיניו.

    עדשות מגע אינן רק נחלתן של גדולים. ישנם תינוקות רכים שחייבים התאמת עדשות מגע כבר מגיל מספר חודשים. לפני כחודשיים, התאמנו אצלנו בחנות עדשות מגע מיוחדות לתינוק בן שנה וחצי שהתקשה בראייה ואותן עדשות שימשו לו ככלי עזר רב. אותו תינוק התקשה כמובן להבין מדוע "דוחפים לו אצבעות לתוך העיניים" אבל עם הזמן התרגל לכך והבין כי הוריו מבקשים עבורו את האפשרות שיראה טוב יותר. עדשות המגע בוודאי בגילאים מעין אלה הן הפתרון האולטימטיבי עבור ילדים עם לקויות ראיה קשות. בדרך כלל שימוש בעדשות בגיל כה צעיר מגיעות בגלל בעיות ראייה שהחלו בלידה ובכל מקרה יש להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לבצע את ההתאמה הנכונה ביותר.

    עם השנים, בני הנוער רוצים להיות כמו הגדולים והחשש אצל הוריהם גדול ברוב המקרים ובצדק. בדרך כלל אנחנו נוטים לחשוב שהתאמת עדשות מגע הן דבר פשוט שכל בר דעת יכול לעשות לבדו. אך לא כך הדבר. כמו בכל דבר, כדי לשמור על בריאות העין יש להגיע לאופטומטריסט שיודע לעשות זאת כראוי. כיום, ההתפתחות הטכנולוגית הובילה לכך שעדשות המגע הן ברמה גבוהה מאוד. הן לא רק משמשות ככלי עזר לראייה אלא מכניסות חמצן לקרנית העין בכמות מספקת, יכולות לעזור במניעת יובש בעיניים ועל אף מה שחושבים לא פוגעות בקרנית העין אלא בחלק מהמקרים אף מטפלות בה.

    באופן טבעי, העין מתנגדת לעזרים שנכנסים לתוכה ואנו לא רוצים ליצור חלילה דלקות במקרה הטוב או פגיעה בראייה במקרה הפחות טוב. משכך, אסור להתפתות לקנות עדשות מגע במחירים מוזלים מידי ובוודאי כאשר דבר זה נעשה ללא בדיקה מקיפה והתאמה מיוחדת לקרנית העין. יש אינספור סוגים של עדשות מגע אך חשוב מאוד להתאים אותן לסוג העין, מבנה הקרנית ואופן השימוש האינדוודואלי.

    חשוב לזכור כי העיניים שלנו מחויבות שמירה מרבית. בדרך כלל אנו מכירים זאת בגלל קרינת השמש- UV שמזיקה לעינינו, גם אותה רוב העדשות היום חוסמות.

    יחד עם זאת גם בסתם ימי חורף חשוב ביותר לראות שאנחנו לא פוגעים בראייה שלנו ושומרים ככל האפשר על עיניים בריאות.


    הדר מילר, אופטומטריסטית בחנות "אופטיקנט" קרית הממשלה, רמלה.
    מומחית בהתאמות משקפיים ועדשות מגע לילדים ונוער, ראיה ירודה, התאמת עדשות לקרטוקונוס ועדשות טיפוליות פוסט ניתוחים.



    0 תגובות