אושר בישיבת הממשלה: 35 מיליון ש"ח לביטחון העיר אשקלון

    איתי גדסי No Comments on אושר בישיבת הממשלה: 35 מיליון ש"ח לביטחון העיר אשקלון

    בהיקף של כ-35 מיליון ש"ח: הממשלה אישרה את תוכנית ראש הממשלה נתניהו לטובת ביטחון העיר אשקלון. נתניהו: "נפעל לשיפוץ מיידי של עשרות מקלטים ציבוריים בעיר, נרחיב את טיפולי התמיכה לילדים ונביא גם מערכות חכמות וציוד מיוחד לשעת חירום"

    ישיבת הממשלה צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה כעת את תוכנית ראש הממשלה נתניהו בהשקעה של כ-35 מיליון ש"ח למרכיבי ביטחון וחוסן אזרחי באשקלון.

    מדברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה: "אני מביא היום לממשלה החלטה להקצות 35 מיליון ש"ח למרכיבי ביטחון וחוסן לעיריית אשקלון ולתושביה. אני מודה לשר האוצר, ולשר הפנים ולשרים האחרים שנתנו כאן את סיועם. במסגרת התוכנית הזו אנחנו נפעל לשיפוץ מיידי של עשרות מקלטים ציבוריים בעיר, נרחיב את טיפולי התמיכה לילדים ונביא גם מערכות חכמות וציוד מיוחד לשעת חירום".

    "מנגד, אני רוצה להבהיר – אנחנו לא נקבל שום תוקפנות מעזה. אנחנו, רק לפני כמה שבועות, חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלאמי בעזה, ואני מציע לגא"פ וגם לחמאס לרענן את זכרונם. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת כל התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, לפני מספר שבועות, לגבש תוכנית סיוע לעיר אשקלון לחיזוק החוסן האזרחי. הממשלה החליטה על מענה לצרכים מידיים באמצעות מענק בטחוני מיוחד והאצת תכנית אב להתחדשות עירונית בעיר.

    הממשלה החליטה להקצות תקציב לכיסוי הוצאותיה של העיר שנבעו מכורח אירועים ביטחוניים, וכן תקציב לשיפוץ מיידי של 60 מקלטים ציבוריים באשקלון, שדרוג והרחבה של מרכז ההפעלה העירוני בחירום, רכישת מערכת לפתיחת מקלטים מרחוק בשעת חירום, רכישת ציוד למחסני חירום עירוניים והתקנה של מצלמות לאיתור נפילות והתמודדות עם האירועים הביטחוניים.

    כמו כן, הממשלה החליטה על הרחבת הטיפולים לתלמידים ותוכניות התמיכה לצוותי החינוך וההורים בעיר. ההחלטה כוללת גם תקציב לתגבור הפעילויות לשיפור החוסן של אוכלוסיות מיוחדות בעיר, ולמיגון מוסדות רווחה.

    על מנת להתמודד עם האיומים הביטחוניים מהים באזור העיר אשקלון הממשלה החליטה על הקמת גדר באזור התעשייה הדרומי באשקלון, וכן על הקמה של מערך מצלמות בחוף הים לאיתור ולמניעת אירועי חדירה ופעילות חבלנית עוינת. כמו כן, פיקוד העורף יקצה לעיר אשקלון מיגוניות ניידות, לטובת פריסה בשעת חירום או להצבה בשגרה בהתאם להערכת המצב הביטחונית במוקדים מרכזיים בעיר. הממשלה תפנה לקרן הניקיון בבקשה שתסייע במימון ההקמה וההפעלה של מערכים לניהול פסולת וגזם.

    בכדי להבטיח את יישומה של ההחלטה, הממשלה החליטה על הקמה של ועדת היגוי בראשות מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ אשר תעקוב אחר ביצוע ההחלטה ותסיר חסמים במידת הצורך.



    0 תגובות