הפלסטינים יעלו להצבעה באו"ם תוכנית משלהם

    admin2 1 Comment on הפלסטינים יעלו להצבעה באו"ם תוכנית משלהם

    בצל התנגדותם לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, מתכוונים הפלסטינים להעלות להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם 'תוכנית שלום' משלהם

    צילום: אמיר לוי / FLASH90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע תוכנית השלום האמריקאית שמטרתה לסיים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולהביא ליציבות במזרח התיכון, כפי שמכונה 'תוכנית המאה' שהציע נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, בכוונת ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, המתנגד לתוכנית, להביא להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בעוד יומיים תוכנית משלו.

    על פי ההערכות, נוסח הצעת ההחלטה שהפלסטינים צפויים להעלות להצבעה – לא יכלול גינוי מפורש לתוכנית טראמפ. כך מדווחים כלי תקשורת ערביים. מקורות פלסטינים מציינים כי הנוסח רוכך כדי לסייע בגיוס תמיכת ארבע-עשרה המדינות החברות במועצה בהצעה, למעט ארה"ב שצפויה להטיל וטו. תוניסיה, החברה במועצת הביטחון, היא שתעלה את ההצעה להצבעה.

    מקורות פלסטינים אחרים מסרו לכאן חדשות כי בידודה של ארה"ב במועצת הביטחון למול המדינות האחרות החברות במועצה – היא המטרה והיא כשלעצמה תיחשב הצלחה. ברמאללה מעריכים כי רוב החברות יצביעו בעד, בעוד שאסטוניה עדיין מתנדנדת.

    לדבריהם, לאחר הטלת הווטו האמריקני במועצת הביטחון, תובא הצעת ההחלטה להצבעה בעצרת הכללית של האו"ם – שם היא צפויה לזכות בתמיכה גורפת.

    הצעת ההחלטה צפויה להיות מבוססת על החזון הפלסטיני לשלום שהציג ראש הרשות אבו מאזן כבר לפני שנתיים במועצת הביטחון, על היוזמה הערבית לשלום ועל החלטות האו"ם. כך דווח ב'כאן 11'.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זו רעיון שרק יהודי יכול לחשוב עליו. אולמרט הבוגד בטח יועץ לאבו מאזן… בושה וחרפה. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו