שתי דרכים להסתכל על המציאות \\ מירי שניאורסון

    מירי שניאורסון No Comments on שתי דרכים להסתכל על המציאות \\ מירי שניאורסון

    "ישנן שתי דרכים להסתכל על המציאות. ‏אחד יאמר – קשה, מורכב, אני לא מסוגל, והשני יראה את אותה מציאות ויאמר – אתגר"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‏"ישנן שתי דרכים להסתכל על המציאות. ‏אחד יאמר – קשה, מורכב, אני לא מסוגל, והשני יראה את אותה מציאות ויאמר – אתגר. יום-יום אנחנו מתמודדים עם משברים, אך הבחירה היא האם אתה אומר "אני לא מסוגל" או שאתה נוטע בעצמך כוחות", כך סיכמה מרים פרץ, אשת חינוך שומרת מצוות ששכלה שני בנים ובעל, את הרצאתה לאימהות שכולות כמוה.

    בפרשת בשלח אנו רואות את כוחן וזכותן של הנשים. "ותיקח מרים הנביאה אחות אהרון את התוף בידה" – מרים והנשים האמינו שיצאו ממצרים והכינו מראש את התופים עוד בהיותן בגלות. גם ההפטרה מספרת על אישה – דבורה הנביאה, ונקרא בה את שירת דבורה.

    נשים לב איך מהפסוקים אנו למדות על גדולתה של מרים. "ותתצב (ותתעצב) אחותו מרחוק" – לראות קיום הנבואה שלה. מרים חיכתה, לא יכלה להתאפק להישאר בגלות. היא חיה עם הרצון ובתשוקה לגאולה. "מרים הנביאה אחות אהרון" – מדוע לא מוזכר שהייתה גם אחות של משה? כי היא התנבאה עוד בטרם נולד משה. מרים מלשון מר, מרירות הגלות, כי לפני שנולד משה אחיה והיו בני ישראל בשיא השעבוד והמרירות ובעומק הסבל – היא זו שאמרה שעתידה אימה ללדת בן שיגאל את כל ישראל. "ההופכי הצור אגם מים" – שימי לב, האותיות הסופיות הן אותיות השם מרים, כי בזכותה הייתה באר המים. אמונת הנשים היא אמונה פרקטית, מעשית ולא מופשטת. וממרים הנביאה בחזרה למרים פרץ ולכוחותיה המיוחדים, המעשיים כל כך.

    כאשר קיבלה פרץ לפני שנתיים את פרס הנשיא על פועלה בחינוך אמרה: "יש לי לב אֶחד שנשבּר 3 פְּעמים בהודעות שבר נוראיות, נפילת בני אוריאל בַּקרב בִּלְבנון, פטירת אליעזר אישי מִשבְרון לב וּנְפילת בני השני אלירז בקרב בעזה. עם הלב הזה יצאתי אל עמי, וּבְמילים פשוטות, בִּשְפת הלב השבור דיברתי על הארץ וּמורשתה, על הבחירה בטוב, על השמחה, על הדבקות בחיים על אחריות וּמְעורבות חברתית. מתוך הלב הזה, שֶפּועמת בו אמונה בָּארץ הזאת וּבָעם הזה מתוך תהומות הכאב נבעו מעיָינות של אהבה וּכְשהלב מלא אמונה, הוא יכול לעמוד בְּאתגרים קשים, יכול ליצור יצירות גדולות. זוֹ יצירתי היא נטועה בַּלֶבבות הפכתי את יגוני לְניגון חדש, אם רק נכיר בְּכך שרַב המֶשותף בינינו על המפריד, כולנו חפֵצי חיים, כולנו חפֵצי שלום. משימתנו לחשוף את האורות החבויים".

    בקירוב הגאולה יש תפקיד מרכזי לנשים. הרבי הריי"צ היה הראשון שייסד מוסד לימודי תורני לנשים – את מוסד בית רבקה. מתוך תפיסה שהמשימה להעיר את העולם מוטלת על כתפיהן של הנשים. ואומר הרבי מליובאוויטש: כשמשיח יבוא העולם ינהג כמנהגו, אלא השינוי יהיה שנחשוף את ה 'א' = אלופו של עולם בתוך הגלות והגולה תתהפך לגאולה. "וההוספה בלימוד התורה בענייני משיח והגאולה היא 'הדרך הישרה' לפעול התגלות וביאת המשיח והגאולה בפועל ממש".



    0 תגובות