נתקהל ונעמוד על נפשנו \\ חיים ולדר

    חיים ולדר 1 Comment on נתקהל ונעמוד על נפשנו \\ חיים ולדר

    "עלינו לכתת רגלינו ולשכנע כל מי שקורא לעצמו חרדי, שהדבר שהכי נכון לו הוא לתמוך במפלגה שתבצר את הכוח החרדי. כי בסוף, הכוח הזה הוא גם הכוח שלו"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    1.
    מאז שמשך רוה"מ בנימין נתניהו את חסינותו, ובתוך שעתיים נמסר בלהיטות על ידי ציידיו לידי בית המשפט, נפלה עלי סוג של שלווה (בכל הנוגע לדאגה מתפיסת השילטון על ידי אנשי הפרקליטות הבג"ץ).

    השלווה הזו הזכירה לי סיפור שסיפר לי ידיד, על אחיו שנקלע לחובות אדירים ובלתי הגיוניים. "האח הזה" כך סיפר, היה מתחיל את היום ב"גילגול חובות" ומסיים את היומית שלו בסביבות אחת בצהריים, ורק אז היה יכול להתפנות לחפש עבודה או לנסות להתפרנס כדי לחיות או לשלם חובות ולא רק לגלגל אותם כתפוח אדמה לוהט.

    "במשך שנים" כך הוא מספר "ראיתי מולי אדם מעונה שאבני רחיים בגודל טון מונחים על גבו המיוסר, הוא לא נשם, הוא לא חייך, ורק עיניו התרוצצו כמו עכבר שמחפש דרך מילוט.

    "ויום אחד, כצפוי כל הקרוסלה הזו של החובות קרסה והוא נאלץ להכריז על פשיטת רגל. "תקשיב" הוא אומר לי "הבנאדם, כאילו הוריד מעל גבו טונות של דאגה, לחץ, מתח ועצבים כאב וחרדה. הוא אמר לי: "כעת זו כבר לא הבעיה שלי אלא של הבנקים. הם הכריזו עלי חדל פירעון כעת שיריבו אחד עם השני".

    "מאז ועד היום הוא איש רגוע, משלם מה שהוא יכול לשלם כפי שנקבע לו, חשבונותיו מוגבלים ולא קל לו, אבל אתה רואה בנאדם אחר. רגוע ושלו. זה קרה בדיוק ברגע שהבין (או שגרמו לו להבין) שהעסק לא בשליטתו. לא בהחלטתו, אלה ביד גדולים וחזקים ממנו.

    2.
    מבחינתי השלמתי עם ניצחונו של הבג"ץ ושינוי מוחלט של שיטת השילטון בישראל מדמוקרטיה הנסמכת על רצון העם, לשילטון של קבוצת אנשים שיכפן את עצמם ואת דעותיהם על אזרחי ישראל ועל נבחריהם.

    תרשמו לפניכם: לא משנה מי שיזכה בבחירות, כחול לבן או הליכוד, הפור נפל. מאיפה שאני לא מסתכל על זה, ברגע שנפרץ הסכר, קשה למצוא כוח שיסתום אותו. המצב שקורה היום שאנשי הפרקליטות עושים כל מה שעולה על דעתם כנגד מתנגדיהם, בלי חוק בלי משפט בלי הגינות ובלי מעצורים, ומנגד, הם מתעלמים לחלוטין מפשעים שאנשיהם ביצעו, ואפילו משתמשים בכוחם להוציא צווי איסור פרסום על פשעים אלה.

    עד למשיכת החסינות, היה סיכוי קלוש ששלטון ימין בראשות נתניהו יחוקק חוקים שיאזנו את ההפיכה השיפוטית הזו, ויציל את הדמוקרטיה הישראלית.

    זה לא קרה פעם אחת, זה לא קרה פעם שניה, וכעת, לאחר שנתניהו נמסר בידם, זה כנראה גם לא יקרה. (אלא אם כן יתחולל נס ומאתיים אלף אזרחים שהלכו שבי אחרי האשליה הכחולה לבנה, יתפכחו ויבינו שהם הולכים לגזור על עצמם שילטון בלתי יציב חסר ניסיון ונטול קשרים עם מנהיגי העולם. שילטון שיהיה תלוי לחלוטין באחמד טיבי ובל"ד ועלול לאבד את כל ההשגים הביטחוניים המדיניים והכלכליים שהושגו בשנים האחרונות ) אם זה לא יקרה –המצב יחמיר פי כמה. אנחנו עומדים לראות (וכבר אנו רואים) את נטילת הכוח מהאזרחים. התעלמות של השליטים החדשים והבלתי נבחרים מכל חוק או כלל או מנהג או יושרה.

    הם יובילו את נתניהו אחד המנהיגים הכי מבריקים שהיו למדינת ישראל מאז הקמתה, בדרך שכולה ייסורים והשפלה ולא יוותרו לו, ולא ירצו להגיע איתו לשום הסדר. המטרה אינה רק להרוס אותו ולסלקו מהדרך– אלא לדכא את תומכיו ולא רק אותם : את כל מי שנושא בליבו מחשבה לאזן את כוחם. ראו מה עשו לאנשים שרק ביקשו לעשות שינויים קטנים כמו שינוי שיטת בחירת השופטים או אפילו בקשה לגיטימית לפרסום הפרוטוקול של הוועדה לבחירת שופטים. כל אלה נענו בהתקפות אלימות שמחקו אנשים מהפוליטיקה, או הזיזו אותם מתפקידם. ברגע שנתניהו יתרסק ממרום האולימפוס אל בור הכלא אני לא רואה מישהו שיעז אפילו לכחכח בקולו נגדם.

    3.
    ודווקא אחרי שהשלמתי עם זה- נפלה עליי השלווה. כתבתי זאת כבר בשבוע שעבר. מותר לעשות השתדלות. אבל אחרי שעשית את כל ההשתדלויות והמציאות מכה על פניך, אתה יכול להחליט להתייאש, אך מהצד השני, אתה יכול לפנות לדרך של תקווה חדשה, לשים מבטחך בבורא עולם וה' יעשה את הטוב בעיניו.

    וזה בא בזמן הכי טוב, כי מה שצריך לעניין אותנו כרגע, כל מי שמאמין בקב"ה, בתורתו ובמצוותיו, זה להתכנס פנימה ולחזק את ציבור שומרי התורה והמצוות, את היכולת לחיות כאן חיים של תורה ואמונה, לחזק את האברכים לומדי התורה שמקיימים את עם ישראל. בקיצור "לשמור על זכות הקיום שלנו".

    הפוליטיקה היא פוליטיקה. אבל יש משהו הרבה יותר חזק ועוצמתי מפוליטיקה, וגם מדיקטטורה והיא "כוח הציבור".
    קשה למצוא בהיסטוריה שלטון שהצליח לשבור אמונה. דומה שהניסוי הכי חזק התבצע בשבעים שנות הקומוניזם שמחקו בשיטתיות כל זכר לדת ולאמונה, כלאו, הגלו, עינו ורצחו מיליונים שנחשדו בקיום מצוות דתם.

    מה קרה ברגע שהקומוניזם התמוטט? בתוך חדשים. לא שנים. צצו לפתע כל הדתות בחזרה. בעיקר הדת היהודית. אנשים שהאבא והסבא שלהם לא קיימו את מצוות הדת פתאום החלו להתקרב אל מקור מחצבתם. אתה יכול להרוג אדם אתה לא יכול להרוג רעיון. מה שאנחנו צריכים לעשות כעת זה "להיקהל ולעמוד על נפשנו".

    4.
    וזה קורה עוד שלושה שבועות. ככל שנצליח להתקהל יותר. ככל שנצליח להציג מסה של ציבור שמצהיר כי הוא נאמן לה' ולתורתו, כך נהווה כוח שאף, שלטון לא יוכל להתעלם ממנו, גם לא שלטון דיקטטורי ובטח לא שילטון דיקטטורי שמנסה לשחק שהוא דמוקרטי.

    16 המנדטים שזכו יהדות התורה וש"ס, הם כוח חזק שבן תבונה לא ינסה לשבור או להילחם בו. אז נכון, שנכונו לנו התמודדויות. נכון שגוף של עשרה אנשים שבזים לדת ומבקשים להחלישה אם לא להעבירה מן העולם יעשו את כל מה שהם יכולים כדי לפגוע בציבור שומרי המצוות – ערכית ותקציבית, אך אם נציג בפניהם חזית גדולה חזקה ובצורה, הם יישמרו מללכת עד הסוף. הם יתחשבו בנו ובאמונתנו. לא בגלל שאכפת להם מאתנו אלא כי אכפת להם מאיתם.

    שלא יהיה לכם ספק: כשבן גוריון הגיע לבקר אצל מרן החזון אי"ש זצוק"ל זה לא קרה בגלל שהוא רצה להתחשב במיעוט הדתי בארץ. זה קרה מפני שהוא הבין את כוחו הסגולי שאינו עומד בשום פרופורציה לערכו הכמותי.
    בן גוריון הבין שאם ינסה לגייס את בנות ישראל, אנשים שרואים בזה גזירת שמד, ימסרו את הנפש כדי שזה לא יקרה ויעדיפו להחריב את המדינה הצעירה מאשר לתת להעביר את ילדיהם מהדת. הם אפילו לא איימו בזה. הוא הבין את זה לבד והלך להגיע עם מרן החזון אי"ש זצ"ל להסכמה.

    5.
    כמו שחילוניים רבים מצהירים כי יילחמו עד טיפת דמם האחרונה אם יכריחו אותם לחבוש כיפה או לקיים מצוות, כך מובן להם שהציבור החרדי לא יאפשר פגיעה בערכיו.

    אני בטוח שכולם מעדיפים שמערכה כזו כלל לא תתקיים. כי היא מסכנת את יכולת הקיום של העם כולו. כך זה היה לפני 2000 שנה וכך גם יהיה עכשיו.

    הדרך הטובה ביותר למנוע מערכה כזו, היא ליצור חזית גדולה ככל האפשר של יהודית המכריזים על השתייכותם לציבור החרדי. זה יהיה אקט השלום הגדול ביותר. זה לכשעצמו יגרום להבנה שמלחמה אינה באה בחשבון כי גם המנצחים בה יהיו אלה שיפסידו.

    למעשה רוב הציבור החרדי מבין זאת גם בלעדיי ובוחר שוב ושוב במפלגה שמייצגת אותו, את ערכיו, את גדולי התורה שהוא נשמע להם.

    התפקיד של כל אחד ואחד זה לעשות "מבצע גיוס" של אחים חרדים שחשים בצדק או שלא בצדק, שהמערכת לא מספיק כיבדה אותם, ואחרים שמבקשים לחזק מפלגות אחרות, או מנהיגים אחרים.

    6.
    יהדות התורה וש"ס הוכיחו כי הן היסודות הנאמנות ביותר של מה שקרוי "גוש הימין". הן יכלו בקלות ללכת עם "כחול לבן" ולהקים קואליציה, אך הן לא עשו זאת. חשוב לומר את זה לכל מי שהשיקול שלו הוא "לשמור על הימין".

    לכשעצמי, אני מודה ש"ימין ושמאל" חשובים בעיני פחות מאשר ההבנה שאסור לתת לגורם שלישי לא דמוקרטי להשתלט על השילטון הישראל. בניגוד למה שחושבים עלי, היציאה שלי מגדרי להגנת נתניהו, אינה נובעת מהערצה אישית אלא מההבנה שהוא המחסום האחרון בפני עשרות שנים של "דיקטטורה שיפוטית", אני מקווה שכולם מבינים את הסיבה שאני יוצא להגנתו. ומי שלא הבין, ברגע שראה באיזה להט הפרקליטות והבג"ץ המייצגים את השמאל האנטי דתי, לוחמים להפילו, מבין שגם הם מבינים שהוא המכשול האחרון בדרכם לשילטון מוחלט בלתי מוגבל לללא בחירות וללא קשר למה שהעם יכריע.

    אך בסופו של דבר, המטרה האמיתית אליה חתרתי – האש הבוערת בקרבי היא עתיד היהדות החרדית, שזה אומר גם עתיד ילדיי ונכדיי והדורות הבאים. היכולת שלהם לחיות כיהודים מאמינים ושומרי מצוות ולא להרדף בשל כך. דאגה לעתידם הרוחני ובפירוש גם לקיום החומרי.

    7.
    עלינו לכתת רגלינו ולשכנע כל מי שקורא לעצמו חרדי, שהדבר שהכי נכון לו הוא לבצר את הכוח החרדי. כי בסוף הכוח של "יהדות התורה וש"ס, זה גם הכוח שלו.

    ככל שאנשים באים יותר במגע עם הציבור החילוני הם דווקא צריכים את "הגב" הזה, יותר ממי שנמצאים באוהלה של תורה. כי מי שלא בא במגע עם החילוניים לא צריך להתמודד עם השנאה והבוז שלהם. אך דווקא מי שבא איתם במגע יומיומי, צריך את "הגב" הזה. כי גב של מיליון וחצי איש (מצביעים ובני משפחותיהם) בתוך עם של שמונה מיליון איש, זהו גב שאינך יכול להתעלם ממנו, וגם אתה לא סובל אותו אתה עושה חשבון טוב אם כדאי לפגוע במי מהם.
    חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ה' אלוקינו וה' יעשה הטוב בעיניו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נהנתי מאד . בגדר . דברים היוצאים מן הלב נכנסים ללב . דברים כדורבנות . (צריך להראות את הכתוב כאן . לשדרן ביום שישי בשעה 8.00 בבוקר שצעק שהוא נעלב .)