פרטים חדשים: "המימד החמישי" והאישור החסר

    איתי גדסי No Comments on פרטים חדשים: "המימד החמישי" והאישור החסר

    גילויים חדשים: המשרד לביטחון פנים קבע כי ההתקשרות בסך 50 מיליון שקלים לא תיעשה ללא תיאום ובקרה. אבל המשטרה התעלמה – ונתנה פטור ממכרז

    גנץ צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשת המימד החמישי בראשות בני גנץ שוב נפתחת. המשרד לביטחון הפנים קיים כמה דיונים בנושא התקשרות המשטרה עם החברה וקבע כי ההתקשרות בסך 50 מיליון שקלים, לא תיעשה ללא תיאום ובקרת המשרד. מסמכים שהגיעו לידי "ישראל היום" חושפים שורה של דרישות שהציב המשרד הממונה על המשטרה, טרם החלטת המשטרה להתקשר עם החברה, ובהם חובת עדכון ודיווח לבחינת פנייה לחברות נוספות, כך חשף היום ב"ישראל היום", מתי טוכפלד.

    דו"ח מבקר המדינה קבע כי המשטרה התעלמה מהנחיות המשרד, החליטה על פטור ממכרז בניגוד להוראות, ולא בחנה כל חלופות. עוד עולה מהמסמכים כי בניגוד לדיווח המשטרה על כך שהחברה קיימת משנת 2012 ויש לה חמישה לקוחות, קבע המדען הראשי של המשרד לביטחון הפנים כי החברה צעירה בהרבה וכי אין לה לקוחות כלל.

    דו"ח מבקר המדינה שפורסם במרץ 2019 חשף שורה ארוכה של ליקויים הקשורים להתקשרות המשטרה עם חברת הממד החמישי ללא מכרז בסף של 50 מיליון שקלים. 4 מיליון שקלים מתוכם הועברו בפועל במסגרת פיילוט שביצעו המשטרה והחברה. בין השאר נכתב בדו"ח המבקר כי בדיווח הגורמים המקצועיים במשטרה לצמרת הארגון בבקשה לפטור ממכרז את ההתקשרות, נאמר כי לחברה יש חמישה לקוחות, בעוד המספר האמיתי הינו אפס.

    מזכר מ־11 בינואר 2018 שכתב המדען הראשי של המשרד לביטחון הפנים, ד"ר גד פרישמן, שנשלח להיפגש עם מנכ"ל הממד החמישי דורון כהן על מנת ללמוד על החברה שעימה היתה מעוניינת המשטרה להתקשר, מגלה כי העובדה שלחברה אין כלל לקוחות היתה ידועה בטרם קיבלה פטור ממכרז.

    במזכר נאמר כי: "במהלך פגישת עבודה הציגו מר דורון כהן, המנכ"ל, ואנשיו את התוכנה ויכולותיה ולהלן עיקר הדברים: החברה נוסדה לפני שלוש שנים ועסקה עד כה בפיתוח המוצר. כעת הם מרגישים מוכנים לשווק והטמעה, עד כה אין לחברה מכירות או התקנות".

    מסמך נוסף, המגלה טפח נוסף בהשתלשלות הפרשה, חושף כי כבר בנובמבר 2017, במסגרת דיוני תקציב, הנחה השר גלעד ארדן כי ממלא מקום מנכ"ל המשרד יבצע בחינת עומק לפני שהמשטרה מתקשרת עם הממד החמישי.

    במזכר סיכום הדיון נאמר כי השר: "מנחה את מ"מ (מנכ"ל) המשרד לבצע בחינת עומק של המשרד בנושא הממד החמישי".

    בתוך כך, גנץ בעצמו, לפי דיווח ב"כאן חדשות", אמר בכנס פעילים בראשון לציון שלשום כי "הממד החמישי לא פשטה את הרגל, אלא סיימה את פעילותה בגלל בעיית משקיעים. כל העובדים קיבלו את כספם עד השקל האחרון. לא קיבלתי שקל אחד לכיס שלי ממשטרת ישראל. אם היה מכרז שבו היינו זוכים ב־50 מיליון שקלים, לא היתה נסגרת החברה. איפה השכל שלכם?"

    לפני כשבוע פורסם ב"ישראל היום" כי למרות ניסיונות המשרד לחקור ולתקן את הליקויים, סירבה המשטרה, בגיבוי היועמ"ש, להעביר את החומרים למשרד, מה שהביא את השר ארדן לדרוש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית או להורות על העברת החומרים למשרדו לצורך פיקוח והפקת לקחים.

    כבר בחודש מרץ 2019 פנתה תנועת אומ"ץ ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בנושא.

    ממשרד המשפטים נמסר כי "כפי שמסרה המדינה לבג"ץ, עניין זה מצוי בטיפול הגורמים הרלוונטיים, והחלטה בנושא תתקבל לאחר בחינת הדברים ובהתאם לסדרי העבודה המקובלים. בעקבות זאת דחה בג"ץ את העתירה שהוגשה בעניין".



    0 תגובות