בישראל מגיבים בחריפות: "מוזר ששר החוץ מאיים מיד לאחר שביקר באירן"

    שלמה ריזל 1 Comment on בישראל מגיבים בחריפות: "מוזר ששר החוץ מאיים מיד לאחר שביקר באירן"

    במשרד החוץ מגיבים להצהרתו המאיימת של שר החוץ באיחוד באירופי, כי "אם ישראל תספח את יו"ש תהיה תגובה". במשרד החוץ אומרים כי מוזר שבורל מאיים לאחר שעות שביקר באיראן

    לימין החרדים. ישראל כץ צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשרד החוץ מגיבים בחריפות להצהרתו המאיימת, של שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל כנגד היוזמה האמריקנית והחלת הריבונות הצפוייה על שטחי יו"ש: "העובדה שהנציב העליון של האיחוד האירופאי ג׳וזף בורל בחר להשתמש בשפה מאיימת כלפי ישראל, זמן קצר אחרי כניסתו לתפקיד, ורק שעות מעטות אחרי פגישותיו באירן היא מצערת ולכל הפחות מוזרה", אומרים בהודעה יוצאת דופן בחריפותה כנגד השר החוץ הספרדי באופן אישי.

    עוד מוסיפים במשרד החוץ, "בחירה בדרך התנהלות ובמדיניות אלו זו הדרך הטובה ביותר להבטיח כי התפקיד של האיחוד האירופאי בכל תהליך עתידי יהיה מינימלי".

    שר החוץ החדש של האיחוד האירופי ג'וזף בורל אמר היום: "האיחוד האירופי חוזר על מחויבותו לפתרון שתי מדינות שיושג באמצעות משא ומתן, המבוסס על גבולות 1967, עם חילופי שטחים בגודל דומה, כפי ששני הצדדים עשויים להסכים ביניהם – מצד אחד מדינת ישראל, ומצד שני מדינת פלסטין עצמאית, רציפה, דמוקרטית, ריבונית ובת קיימא, כשהן חיות זו לצד זו בשלום, בביטחון ובהכרה הדדית – כפי שנקבע במסקנות המועצה האירופית מיולי 2014".

    עוד הוסיף שר החוץ, "היוזמה האמריקנית, כפי שהוצגה ב-28 בינואר, חורגת מהסכמות בינ"ל בנושא".

    בורל החריף את הטון כנגד ישראל ואמר: "אנו מודאגים במיוחד מהצהרות על הסיפוח הצפוי של בקעת הירדן וחלקים אחרים של הגדה המערבית. בהתאם לחוק הבינלאומי ולהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, האיחוד האירופי אינו מכיר בריבונותה של ישראל על השטחים שנכבשו ב-1967" הבהיר בורל והוסיף בשפה מאיימת כי "צעדים לקראת סיפוח, אם ייושמו, לא יוכלו לעבור ללא מענה".



    1 תגובות

    מיין תגובות