היסטוריה: ראה"מ ונשיא סודן הסכימו על שיתוף פעולה בין המדינות

    איתי גדסי 1 Comment on היסטוריה: ראה"מ ונשיא סודן הסכימו על שיתוף פעולה בין המדינות

    תנופה מדינית: לאחר שבאוגנדה הסכימו לבחון בחיוב אפשרות של פתיחת שגרירות בירושלים. נשיא סודן הגיע לאוגנדה ונפגש עם ראה"מ. בפגישה בין המנהיגים סוכם, להתחיל תהליך של נורמליזציה בין המדינות. נשיא סודן החדש הורה לסגור את משרדי חמאס וחיזבאללה במדינה ומעוניין להתקרב לארה"ב בסיוע ישראל

    ראש הממשלה באוגנדה
    ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו עם נשיא אוגנדה בהצרות ובהנחת זר במגדל הפיקוח למרגלות שלט הזכרון למבצע אנטבה צילום: חיים צח / לע"מ Photos By : Haim Zach / GPO צילום: לעמ
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היסטוריה מדינית באוגנדה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן, נפגשו היום (שני) באנטבה, אוגנדה, בהזמנת נשיא הרפובליקה של אוגנדה, יוורי קגוטה מוסווני.

    בין המנהיגים הוסכם להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות. ראש הממשלה נתניהו מאמין שסודן נעה בכיוון חדש וחיובי, ורה"מ הביע את השקפתו זו בפני מזכיר המדינה האמריקני.

    יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן, מעוניין לסייע למדינתו לעבור תהליך של מודרניזציה ע"י הוצאתה מבידוד והצבתה על מפת העולם, ולכן לפני כחודשיים הורה לסגור את משרדי חמאס וחיזבאללה וכל ארגון טרור מוסלמי במדינה. סודן מעוניינת להתקדם ולהתקרב לארה"ב וביקשה מנתניהו שיסייע לה בכך.

    ואכן אחרי שראה"מ העלה את הנושא בפני מזכיר המדינה פומפאו, נשיא סודן הוזמן לפגישה מדינית לבית הלבן בשבוע הבא.

    מדובר בפגישות דרמטיות מבחינה גיאו-אסטרטגית, ימים ספורים לאחר עסקת המאה, מדינות מוסלמית כסודן פוגשת בגלוי את המנהיג הישראלי ומסכמים על שיתוף פעולה, דבר שמעורר זעם ותסכול בקרב הרשות הפלסטינית.

    בנוסף, בין איראן לישראל תמיד היה מירוץ השפעה על אפריקה. לאחר הצלחות לא מעטות של איראן ביבשת, בשנים האחרונות חל מהפך ומדינות נוטשות את הברית עם האיראנים ופונים לישראל ולמערב. מדובר במכה קשה לאיראנים שמנסים להתבסס גם בסודן ובאוגנדה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בשביל להיפגש עם סודני – צריך לטוס לאגנדה?!
      פוק חזי כמה סודנא איכא בשוקא דתל-אביבא.