במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הסלמה בדרום

    קובי פינקלר 1 Comment on במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הסלמה בדרום

    הערכה במערכת הביטחון כי קיימת היתכנות להסלמה בדרום בימים הקרובים בעקבות המשך ירי הרקטות זה היום הרביעי ברציפות ויתכנו מספר ימי לחימה ברצועה

    כיפת ברזל בפעילות כנגד השיגורים מעזה צילום: פלאש 90
    11:45
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on השמועה שגרמה לבהלה – וההבהרה של הצדיק הגר"ד קוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכת הביטחון נערכת להסלמה בדרום וייתכנו אף כמה ימי לחימה בעקבות המשך ירי הרקטות זה היום הרביעי ברציפות. ההבנה שהולכת ומתגבשת בפיקוד הדרום היום (ראשון) היא, שהחמאס מנסה למנף מחדש באמצעות לחץ טרור, את השיחות בנושא ההבנות שהושגו עימו בחודשיים האחרונים מאז חיסולו של באהה אל עטא לפני כשלושה חודשים.

    בפיקוד הדרום מצביעים הבוקר על שני תהליכים מקבילים. בתהליך הראשון החזרת שיגור בלוני הנפץ לעבר שטח ישראל הם כולם פרי ייצור, תכנון ושיגור של פעילי החמאס מתוך רצון לשמר את השיח איתם ומתוך כוונה להדק את החגורה (לא השחורה-שם הקוד לחיסולו של מנהיג הגיהאד) ולהביא ללחץ על ישראל בלי לגרום לעצמם לנזק גדול.

    מנגד, התהליך השני אותו מובילים ארגונים נוספים ברצועה (בעצימת עיניים של החמאס), הוא תוצאה של לחץ פנימי בתוך הרצועה לדרדר את המצב לקראת הבחירות. החמאס, אומרים בפיקוד הדרום, 'אמנם לא יורה בפועל אך בעצם עצימת העין שלו ישנה אמירה'.

    זו הסיבה שבמערכת הביטחון פועלים גם הבוקר בשני המישורים. האחד פגיעה בכלכלה העזתית, בדמות צמצום משמעותי של הכנסת המלט וכרסום בהיתרי כניסת הסוחרים לישראל וכאן אפשר לקרוא גם בין השורות את הנחיית שר הביטחון לפיה האיסורים הללו אינם מוחלטים וסופיים אלא תלויים בחמאס וביכולותו לשלוט בשטח. אם השיגורים יפסקו גם המלט והסוחרים יוחזרו.

    לצד אלו פועלים בחיל האויר כדי לפגוע באפשרות של החמאס להשתקם צבאית וכל התקיפות שבוצעו ביממות האחרונות היו כנגד מעבדות ומתקנים בהם מייצרים הן את חומרי הנפץ לבלונים והן פגיעה במפעלים לייצור הרקטות.

    התקיפות הללו נועדו לפגוע בתשתית וביכולת הצבאית כשהנחיות מערכת הביטחון לעצירת יבוא מוצרים וסוחרים, באות לפגוע בתשתית האזרחית כלכלית. לצד כל אלו נערכים במערכת הביטחון ובצבא לאפשרות של הסלמה עד כדי מספר ימי קרב שיחזירו את מקבלי ההחלטות בחמאס לדיונים על ההבנות שכבר הושגו. בחמאס, מודאגים מאד מכך, שבכל ועידת שרי הליגה הערבית לא עסקו בשיקום רצועת עזה והתייחסו רק לעיסקת המאה ולנעשה בתחומי יהודה ושומרון, מתוך הבנה שזו הבמה החשובה.

    לפיכך, לא מן הנמנע שהמשך המציאות של שיגורי הרקטות ובלוני הנפץ, ימצא אותנו עוד לפני הבחירות לימי לחימה ברצועה, כאלו שאמנם אף צד לא רוצה בהם אבל המציאות הפוליטית תוביל את שני הצדדים לשם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הפעולה של אולמרט בלבנון השיגה שקט מוחלט זה 14 שנה!
      ברבוריו של ביבי מצמצמות את טווח הזמנים, בין ה"סבבים".