בית הספר "ביחד" בחיפה הצטרף למשפחת "קרן ההסעות"

    עפר גדנקן No Comments on בית הספר "ביחד" בחיפה הצטרף למשפחת "קרן ההסעות"

    עשרות מתלמידי בית הספר מגיעים מידי יום באמצעות ההסעות של קרן ההסעות * מנהל בית הספר הרב ארלנגר: מדובר במשפחות שלולי קרן ההסעות היו שולחים את בניהם לחינוך חילוני. היום אני מבין הסלוגן של 'קרן ההסעות' – "גלגל ההצלה" הוא אמיתי

    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה משמחת בחיפה: בית הספר "ביחד" של החינוך העצמאי בשכונת נווה שאנן בחיפה מצטרף אל מערך ההסעות הענק של "קרן ההסעות" כשעשרות רבות מתלמידיו מגיעים מידי יום בהסעות מאורגנות מחיפה רבתי, נשר והקריות.

    בית הספר ביחד בחיפה הוקם ע"י הרב פרץ מאיר שליט"א ומנוהל תחת החינוך העצמאי כמענה למשפחות שמחפשות מסורת, ערכים ויהדות עם לימודים איכותיים ברמה גבוהה. בבית הספר לומדים משפחות מהעיר חיפה רבתי ומהמקומות הסמוכים כמו הקריות ונשר, ומהווה מגדלור של קירוב ויהדות באיזור כולו.

    בשל סגירתו של בית ספר התורני היחידי בעיר נשר, קלט בית הספר "ביחד" עשרות רבות של תלמידים ממשפחות מתחזקות מאיזור חיפה כשרבים מהם מתגוררים בריחוק רב מבית הספר. "מדובר במשפחות שרוצות מסורת ויהדות אבל אם הדבר אינו זמין וקרוב אליהם חלקם יוותרו עליו, וישלחו את הילדים לבית ספר חילוני", אומר מנהל בית הספר הרב שלמה ארלנגר. "מסורת ויהדות זה מבחינתם דבר נחמד וחשוב אבל לא כולם בהכרח ימסרו את הנפש על זה".

    "לאחר שקלטנו השנה כמה עשרות תלמידים חדשים מבית הספר שנסגר נוצר צורך דחוף וחיוני לארגן הסעות עבור התלמידים. כפי שאמרתי מדובר במשפחות שאם לא יהיה להם בית ספר תורני זמין ונוח הם ישלחו את הילדים לבית ספר חילוני. עשינו בדיקה עם ההורים וכולם אמרו לנו: אם יש הסעות אנחנו באים. וכאן החל מירוץ לארגן במהירות הסעות עבור התלמידים שכאמור מפוזרים ברחבי חיפה והערים הסמוכות לה".

    הרב ארלנגר פנה לקרן ההסעות במטרה לארגן בדחיפות כמה קווי הסעה חדשים עבור ילדי בית הספר. שעות רבות הושקעו בתכנון המסלולים מכל איזור חיפה שכולל גם את קרית אתא הסמוכה והיישוב נשר. יו"ר קרן הסעות הרב מרדכי קרליץ נרתם אף הוא לסיוע אישית וכן רבה של הקהילה החרדית בחיפה הרה"ג רבי יוסף יחיאל הלוי במברגר שליט"א שטרח ונסע כמה פעמים למשרדי הקרן בבני ברק כדי לסייע כמה שניתן להקים את הקווים החדשים. וכך בסייעתא דשמיא הצליחו להקים במהירות מערך קווים חדש ולהציל, פשוטו כמשמעו, עשרות רבות של ילדי ישראל מרדת שחת, ולהביאם לחיי העולם הבא.

    "היום אני יודע בוודאות עד כמה הסלוגן של 'קרן ההסעות' – "גלגל ההצלה" הוא אמיתי", מסכם הרב ארלנגר. "הילדים בבית הספר שלנו נצלו בזכות הקרן. בלי הקרן הם היו בבית ספר חילוני, וכיום הם לומדים בבית ספר של החינוך העצמאי מקבלים אידישקייט וחינוך תורני ויגדלו בעז"ה כילדים שומרי תו"מ".



    0 תגובות