כרטיסי אשראי לנזקקים: 160 נציגי 'טובה וברכה' התכנסו בצפת

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on כרטיסי אשראי לנזקקים: 160 נציגי 'טובה וברכה' התכנסו בצפת
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיר צפת נערך בשבוע האחרון ערב הוקרה לנציגי ארגון 'טובה וברכה', המחלק בערבי חג מענקים גדולים לכ-10,000 משפחות נזקקות, בהם אלפי אלמנות, יתומים, משפחות חד הוריות.

    ארגון 'טובה וברכה' הוקם לפני 6 שנים ע"י הרב יואל ישראל זופניק, במטרה לתמוך במשפחות קשיי יום הזקוקות לעזרה. החלוקות מתבצעות בערבי חגים, ניסן ותשרי. בכל חלוקה מעביר הארגון תמיכות בעלות של כ-7 מיליון דולר למשפחות הנזקקות, ועיקר פעילותו מתמקדת באזורי הפריפריה.

    החלוקה מתבצעת בצורה ייחודית, על ידי טעינת כרטיס המוחזק ברשות הנזקק בסך של 1,000 ש"ח מידי ערב חג. לאחר ניצול הכסף הראשוני, מוטען שוב הכרטיס, בהתאם לסכום שנקבע עבור המשפחה.

    מאז הקמתו, פועל הארגון בצנעה ובחשאי. בשבוע האחרון נחשפה פעילות הארגון לאור ערב ההוקרה הפומבי שנערך על ידי הארגון ל-160 נציגי הקהילות שמונו על ידי הקרן – מכלל החוגים עליהם נמנים המשפחות הנזקקות – זאת כאות הכרת תודה על פעילותם המואצת.

    ערב ההוקרה נערך סביב שולחנות ערוכים ברוב פאר, והדר במשכן האירועים 'הבית בט"ו' בצפת. את הכנס פיארו הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, שנשא את המשא המרכזי. האדמו"ר מנדבורנה צפת, שהשמיע את ברכת הקודש. ורבה של העיר כרמיאל, הגאון רבי אברהם צבי מרגלית, שנשא אף הוא דברים במעמד.

    עוד נאמו במעמד, חבר הנהלת הקרן, הרב חיים טורצ'ין, שהפליג בשבחם של חברי ההנהלה החשובים, הרב יואל ישראל זופניק – העומד בראש המערכת, והרב יעקב וינגרטן – מנהל הארגון בארץ. לאחר מכן עלה לנאום יו"ר ונשיא הקרן בארץ ובחו"ל, הרב יואל ישראל זופניק, אשר הגיע במיוחד למעמד מארה"ב.

    הרב זופניק עמד בדבריו על הזכות הגדולה שנפלה בחלקם של הנציגים שעמלים שלא על מנת לקבל שכר, כשהוא מדגיש את גודל החובה להקפיד על הכללים והקריטריונים שנקבעו על ידי וועדת הרבנים עפ"י דעת ורצון התורמים.

    מנהל אזור הצפון בארגון הרב יוסף פרידמן, הדגיש בנאומו, שלמרות הקשיים המרובים של ההנהלה הארצית בארה"ק ובחו"ל הנתמכים אינם מרגישים בכך, ומקבלים בסמיכות לחג תמיכות בסכומים מכובדים ובאופן נאה ומתקבל, אשר בזכותם הם מצליחים להכניס את החג בהרחבה.

    במיוחד בלטו במעמד מנהל הארגון בארץ, הרב יעקב וינגרטן, ועמו מזכ"ל הארגון, הרב יוסף קדיש פריש. הנעים את המעמד בקולו הערב, בעל המנגן הצעיר והמצליח דובי מייזלס, שהגיע במיוחד מניו יורק. על הפקת האירוע הופקד מוישי הלר מגרפו100

    צילום דוד כהן



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה המייל של טובה וברכה