תיעוד מיוחד: מודיעין עילית חגגה את סיום הש"ס

    ישראל בן צבי No Comments on תיעוד מיוחד: מודיעין עילית חגגה את סיום הש"ס

    מעמד סיום הש"ס נערך במודיעין עילית, ע"י רשת הכוללים רינה של תורה. במעמד הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל, שיבח את נשות החיל המאפשרות לבעליהן לשקוד על תלמודם לילה לילה | גלריה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעמד אדיר לכבודה של תורה התקיים בשבוע שעבר באולמי 'שערי תפילה' במודיעין עילית, כיאה וכיאות לכבודה של תורה. במסגרת המעמד ובנוכחות גדולי ישראל סיימו עשרות אברכי רשת הכוללים 'רינה של תורה' בסניף המקומי כולל 'רינת אריה' ע"ש ר"י מיר ברכפלד את הש"ס ברוב עם.

    במעמד המיוחד פיארו את שולחן המזרח מרנן ורבנן כאשר מי שפתח את המעמד הגדול היה הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א שנשא משא מיוחד ומרגש קודם סיום הש"ס והרחיב בשבח נשות החיל המאפשרות לבעליהן לשקוד על תלמודם לילה לילה וציין כמה הכרת הטוב מגיעה להן וכמה ראוי לשבחן ולכבדן על הדבר הזה.

    מייד לאחר מכן נערך מעמד סיום הש"ס  הגדול, מי שהתכבד באמירת הקדיש הוא ראש הכוללים הגאון הצדיק רבי מרדכי ליבר הלוי כהן שליט"א לע"נ אמו הצדקנית. הגה"צ שליט"א ביקש להימנע מלשאת דברים עקב היותו בתוך השלושים לאמו ע"ה.

    מיד לאחר הקדיש פצח ציבור ההמונים ברקודים ובמחולות בעוז ותעצמות כיאה לעבודה של תורה כשעל השירה מנצחת מקהלת יחד.

    במעמד נשא הגאון רבי ישראל הלוי ויזל שליט"א רב בית הכנסת חניכי הישיבות ברכפלד דברי ברכה מיוחדים לאברכי הכולל שזכו לסיים את הש"ס. בהמשך דבריו שיבח את השותפים החשובים הנושאים בעול הכולל הר"ר יחיאל עוזר והר"ר מאיר בינדר והר"ר יהודה וייספיש וציין כמה קושי יש בדבר וכמה מלחמת היצר וניסיונות יש בכל החזקת תורה

    באופן יוצא דופן הגיע הגאון רבי חיים פרוינד שליט"א מראשי בית מדרש נחלת משה לנאום נאום מיוחד בחובת לימוד כל הש"ס כולו וכמה דבר כזה שייך ומציאותי אצל כל אברך ואברך.

    את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שרגא שטינמן שליט"א, בו הרחיב בכח הרצון שרואים בחז"ל בכמה מקומות, כי בכח הרצון אפשר להגיע רחוק מאוד ומי שרוצה מאוד מצליח לעבור גם מכשולים גדולים.

    דברי נעילה נרגשים ומיוחדים נשא הגאון רבי גדליה הוניגסברג שליט"א. בדבריו הביא עובדות והנהגות, מזקנו רבן של ישראל מרן שר התורה שליט"א בהם ריתק וריגש את הנוכחים.

    את המעמד כיבדו בנוכחותם כ"ק האדמו"ר מירוסלב שליט"א, והגאון רבי יורם סרי שליט"א אב"ד מודיעין עילית.

    במעמד הגדול השתתפו ראשי הכולל והחבורות הרה"ג רבי יעקב ברוורמן הרה"ג רבי הלל שינברגר הרה"ג רבי חנניה דוידוביץ הרה"ג רבי חיים זלץ  והרה"ג רבי חיים יוסף שטיגל ראש הרשת והרה"ג רבי אלישיב ווייל מהנהלת הכוללים. על החלק המוזיקלי ניצחה מקהלת 'יחד' בליווי הקלידן לייזר הרשקוביץ

    צילום: דוד זר.

     



    0 תגובות