הכירו את מש"ח: חוקרים ושוטרים דוברי אידיש משרתים במרכז החדש

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הכירו את מש"ח: חוקרים ושוטרים דוברי אידיש משרתים במרכז החדש

    במשטרת ישראל חנכו בירושלים את מש"ח – מרכז שירות חרדי, שייתן מענה מותאם וישיר לאוכלוסייה החרדית בעיר. בחלק מהפעילות נפגשים המפקדים עם ההנהגה הרבנית הקהילתית בכל אזור

    An ultra orthodox police officer from Beitar participated in a community event organized by the police headquarters in Gush Etzion, October 31, 2012. Photo by Gershon Elinson/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? ???? ???? צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ישראל חנכה מרכז שירות חרדי (מש"ח) ראשון מסוגו בארץ שיעניק שירותי משטרה וקהילה לציבור החרדי בירושלים. במשטרה מבינים כי הציבור החרדי המונה מעל מיליון איש בישראל, צריך ליצור אתו יחסי אמון מתוך התאמת השירות לאדם החרדי הממוצע. במשטרה מבינים כי הנגשת השירות לציבור החרדי בישראל תועיל לשני הצדדים.

    מחוז ירושלים החולש על למעלה מ-900.000 תושבים מכיל בתוכו ריכוז חרדי גדול ביותר ובשל כך החלה לפני כשנה עבודת מטה שעיקרה מתן כלי עבודה נכונים לשוטרים, במסגרת זו נבחרו 7 שוטרים מבני המגזר החרדי ובנוסף להם חוקרת חרדית שהחלו בתהליך הכשרה דו סיטרי. מחד הם למדו את פעילות המשטרה והמענה הניתן לאזרח הרגיל ואותו הם נדרשו להתאים למגזר החרדי, מאידך הם הביאו את המשוב מהמגזר החרדי, את הדגשים לקבלת שירות משטרתי מהמגזר אל תוך המשטרה במטרה ליצור מענה נכון וראוי המתחשב באורח ובאופיו של הציבור המדובר.

    בנוסף לכל השוטרים בפיקודו של רפ"ק יגאל יעקבוב מפקד המש"ח דוברים את שפת המקום אידיש, ושפות נוספות שאופיינו באזורים בהם הם משרתים כמו אנגלית, רוסית ועוד.

    בכדי לחזק את הקשר הישיר עם הקהילה החרדית, השוטרים נעים ברגל ופוקדים את הציבור במטרה לסייע לו בכל מה שניתן. מניסיון שלב ההקמה של המש"ח עולה כי מדובר במודל פעילות מוצלח אשר מייצר אמון רב בין הקהילות השונות לבין דמות השוטר שחי איתם ונמצא בכל יום באזורם על מנת לסייע להם. יש לציין כי חלק הכרחי בפעילות כפי שנעשית הוא מפגשים יזומים עם ההנהגה הרבנית הקהילתית במטרה משותפת לפתור ולתת מענה ראוי למגוון נושאים שהטיפול בהם היה חלקי.

    מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, חנך היום את המש"ח שהוקם בעקבות תהליך חשיבה ארוך טווח ועבודה מטה מעמיקה שמטרה לחזק את שירותי המשטרה והקשר עם הציבור החרדי וכחלק מהרצון להנגיש שירותי משטרה לכלל האוכלוסיות בתחום המחוז.

     



    0 תגובות