- רדיו קול חי - -

מבקר המדינה אנגלמן: "אבדוק לאן הלך תקציב וועדת הבחירות"

מבקר המדינה, התייחס בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת למערכות הבחירות ואמר: "מבקש להזכיר שמבקר המדינה נבחר תחת חוק יסוד בהצבעה חשאית. כך אני נבחרתי וכך נבחרו קודמיי. ביקורת המדינה עוסקת בנושאים של מנהל תקין ומניעת שחיתות. לצד זאת קיימת חשיבות רבה לגיוון בסוגי הביקורות. אני מכבד מאד את נשיא המדינה אך את המבקר יש לשפוט לפי דוחותיו. הדוחות שלנו יוגשו לכנסת לפי חוק, יפורסמו לציבור, יכללו המלצות רבות וליקוים רבים וגם נושאים ראויים לציון לחיוב. הדוחות מכילים הרבה מאד ממצאים וידברו בעד עצמם".

עוד התייחס מבקר המדינה לתקציב וועדת הבחירות המרכזית וציין כי לאחר 3 מערכות בחירות ברצף ותקציב של קרוב למליארד ש"ח מצריך בדיקה: "בכוונתי לבדוק את תקציב וועדת הבחירות המרכזית ולאן הלך הכסף".

על דו"ח הגירעון באוצר: "אני לא יכול להתייחס לטיוטות של דו"חות ואני מציע שגם בדו"ח זה נתאזר בסבלנות. סוגית גירעון המדינה היא מאד חשובה והדו"ח יפורסם לציבור כשיגובש באופן סופי. היו בטוחים שאני עובר על כל מילה שיוצאת תחת ידי, לומד אותה, בוחן ובודק ואשר על כן, אכן – כל דו"ח ודו"ח שיוצא ממשרד מבקר המדינה עובר תחת ידי. בהתייחסו לוועדת ביקורת לפגעי מזג האוויר".

"מבקר המדינה הודיע כי מתכוון לבדוק את המוכנות לשינויי האקלים ואת יישומם של הדוחות הקודמים. "זה נושא שכל מדינות העולם מתמודדות איתו וכך גם ישראל. אנו חווים כעת סיטואציות שלא חווינו בעבר ואני חושב שזה מצריך התייחסות לביקורת המדינה כראיה צופה פני עתיד. ההתמקדות שלנו תהיה במעקב אחר תיקון המלצות דו"ח מבקר המדינה הקודם".

בנושא הפסקת פעילותו של האגף לתפקידים מיוחדים (למניעת שחיתות): "אני לא הולך לסגור אותו אלא לשנות את הייעוד שלו. ציינתי כבר את החשיבות בהתמקצעות שלנו במערכות מידע וסייבר. אני מציע למבקרים לבדוק מה היו התוצרים של האגף לתפקידים מיוחדים. כלל אגפי ביקורת המדינה עוסקים בסוגיות המנהל התקין וטוהר המידות וכך ימשיכו לעשות".

בנושא מדיניות למתן ביקורת חיובית: "אגיד ראשית שיש בחוק התייחסות לכך. יש שאלה באתיקה בהליך הביקורת וכשהוא מוצא שאין ליקויים אז מחובתנו לשקף את עבודת הביקורת. אמירה שנייה מתייחסת לעניין שחוק מבקר המדינה קבע שכאשר יש ביקורת ראויה לציון המבוקר יש לציין זאת. מצד אחד יש לבקר ומצד שני לתת זרקור על ביקורות חיוביות".