- רדיו קול חי - -

ראה"מ: "ההכרזה תיזכר יחד עם הקמת המדינה והניצחון בששת הימים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אדריכל האירוע ההיסטורי של ההכרזה האמריקנית על זכותה של ישראל להחיל את הריבונות על כל שטחי יו"ש והבקעה התייחס לראשונה לאחר ההכרזה ואמר: "זה ייזכר בנשימה אחת עם הקמת המדינה, הניצחון הסוחף בששת הימים והכרזת הנשיא טראמפ על החלת הריבונות ושמירת מרחב הביטחון של ישראל".

 ראש הממשלה יביא כבר בישיבת הממשלה הקרובה את ההחלטה להחיל את הריבונות על כל שטחי יו"ש. נתניהו אמר בתדרוך היום כי אם הפלסטינים התנגדו לתוכנית השלום השינוי היחיד שיהיה בשטח הוא החלת הריבונות על כל השטחים.

גורם מדיני בכיר אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה בשבוע שעבר את הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד להתכונן לסיפוח שטחים ביהודה ושומרון. "יש פה אתגרים וסיכונים. תמיד היו. ראשי מערכת הביטחון צריכים ליישם את החלטות הממשלה", אמר הגורם.

ראש הממשלה אמר הערב (שלישי) בהצהרה ההיסטורית בבית הלבן ראש הממשלה הודה בחום לנשיא ארה"ב על ההכרזה המגה היסטורית ואמר: 28 בינואר 2020 ייזכר כיום היסטורי, כיכי אתה הפכת למנהיג הראשון שהכיר בריבונות ישראל בשטחים ביהודה שומרון שהם הכרחיים לביטחוננו ומרכזיים במורשתנו".

ראש הממשלה התייחס לתהליכי השלום בעבר ואמר "מאז הקמתה ישראל רצתה שלום עם שכנותיה. במשך עשורים השלום הזה נכשל, כל תכנית נכשלה, כי הן לא הגיעו לאיזון המכוון בין הצרכים הביטחוניים של ישראל והדרישות הפלסטיניות להגדרה עצמית. ישראל מוכנה לנהל מו"מ לשלום מייד".

נתניהו חזר על דרישותיו מהרשות הפלסטינית וחמאס, "התעקשות שהפלסטינים יצטרכו להכיר בישראל כמדינת היהודים ושומרת על שליטה ביטחונית בכל השטח שממערב לירדן. התכנית קוראת לפירוק חמאס מנשק ופירוז עזה".

על בעיית הפליטים אמר ראה"מ, "התכנית מבהירה שבעיית הפליטים הפלסטינים חייבת להיפתר מחוץ לישראל. התכנית שומרת את ירושלים מאוחדת תחת ריבונות ישראלית, שומרת על סטטוס קוו בהר הבית. התכנית לא עוקרת אף אחד מביתו, ישראלים ופלסטינים, אלא מספקת פתרונות חדשניים לחיבור".

ראש הממשלה העלה על נס את התפוצצות הבלון השקרי של השמאל בארץ ובעולם: "במשך זמן רב מדי, ליבה של מדינת ישראל, היה ממותג כשטח כבוש לא חוקי", אמר נתנהו והוסיף "היום אתה מנקב את השקר הגדול הזה. זו תכנית נהדרת לישראל, זו תכנית נהדרת לשלום. אני לא מופתע – אתה החבר הכי טוב שהיה לישראל בבית הלבן אי פעם. דיל המאה היא הזדמנות המאה של ישראל ואנחנו לא נפספס אותה".