- רדיו קול חי - -

בנט: "יש להחיל את הריבונות עכשיו, לא לחכות לאחרי הבחירות"

שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, הגיב לתכנית המאה של הממשל האמריקאי הערב (שלישי) ואמר כי יש להחיל ריבונות על הכל עכשיו: "ההיסטוריה דופקת בדלתנו בערב זה. אנו עומדים בפני הזדמנות שהיא פעם בתולדות מדינה. הזדמנות לקבוע את עתידנו. הזדמנות לקבוע את שטחי ארצנו. הזדמנות להכניס את כל ההתיישבות הישראלית בארץ ישראל לתוך מדינת ישראל הריבונית".

בנט שיבח את נשיא ארה"ב: "נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ הוא חבר ענק של מדינת ישראל.
הנשיא אמר לנו הערב: "ההחלטה בידיים שלכם – החילו את החוק הישראלי על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון באופן מיידי, עכשיו, בימים הקרובים, ואנחנו ארה"ב נכיר בריבונות מיד".

לכן, הוסיף בנט, "המערכה עוברת מהבית הלבן בוושינגטון לחדר הממשלה בירושלים – הכדור בידי ממשלת ישראל. בידינו" בנט הפציר בנתניהו, "בימים הקרובים יש להביא להחלטת ממשלה את הצו להחלת הריבונות הישראלית על כלל שטחי ההתיישבות – בקעת הירדן, גוש עציון, גוש מעלה אדומים, גוש אריאל, אלפי מנשה, גוש קרני שומרון, גוש שילה, גוש עפרה-בית אל, גוש טלמונים, גב ההר ודרום הר חברון".

לא להסתפק בריבונות חלקית, "על כל 150 היישובים שנבנו ביהודה ושומרון מאז שחרור השטח במלחמת ששת הימים. אסור להחמיץ את ההזדמנות. אסור לדחות לאחרי הבחירות, כי זה לא כבר לא יקרה. אסור להסתפק בריבונות חלקית, רק על בקעת הירדן למשל. אסור להותיר בחוץ חצי מיליון ישראלים, או לומר להם: "חכו לאחרי הבחירות".

"אם ראש הממשלה נתניהו יעשה את הצעד המלא והאמיץ של הכנסת כלל ההתיישבות בארץ ישראל לתוך מדינת ישראל, אנחנו נעניק לו את מלוא הגיבוי והתמיכה". אמר יו"ר ימינה.

בסיום דבריו הבהיר בנט, "ארץ ישראל חשובה מבחירות. שיהיה ברור – לא נאפשר שממשלת ישראל תכיר במדינה פלסטינית בשום מצב. לא נאפשר שישראל תמסור סנטימטר של אדמה לערבים. בשביל זה אנחנו כאן, לשמור על ארץ ישראל".