קרטוקונוס – מחלת העין שחשוב להכיר

    עפר גדנקן No Comments on קרטוקונוס – מחלת העין שחשוב להכיר

    באדיבות עינית: כל מה שצריך לדעת על קרטוקונוס

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהי מחלת הקרטוקונוס? מדובר במחלה הפוגעת בקרנית העין וגורמת לעיוות ראייה שהולך ומחמיר. המחלה פוגעת במבנה הקרנית, וכתוצאה מכך היא הופכת לדקה מהרגיל, ובמקום להיות מעוגלת ככיפה – היא מקבלת מבנה חרוטי בדומה לקונוס. מכאן מגיעה שמה של המחלה: קרטו (=קרנית) קונוס (=חרוט).​​

    המחלה תורשתית וגורמיה אינם ידועים, אך היא ניתנת לאבחון באמצעות מיפוי ממוחשב של הקרנית ומדידת עובייה. כאשר מתגלה מקרה של קרטוקונוס מומלץ לבדוק את כל בני המשפחה, כיוון שזוהי כאמור מחלה תורשתית.

    כיצד ניתן לטפל?

    בשלבי המחלה הראשונים ניתן לתקן את עיוות הראייה באמצעות משקפיים או בעזרת עדשות מגע רכות. עם התקדמות המחלה, כאשר הקרנית נעשית דקה יותר, חרוטית יותר וקמירותה לא אחידה, ניתן לתקן את עיוות הראייה באמצעות עדשות מגע קשות נושמות מיוחדות. הקשיחות של העדשה נושקת לחלקה הבולט של הקרנית, וכך משפרת את מצב הקימור של הקרנית ואת איכות הראיה. חסרונו של הפתרון הזה נעוץ בחוסר הנוחות בעין, ובמתן פתרון חלקי.

    עדשה גדולה יותר, שעוטפת את הקרנית כביכול, ללא מגע ישיר עם נקודת הקימור הבולטת – היא העדשה הסקלראלית, שמעבירה חמצן לעין בצורה מסיבית. כשמרכיבים אותה, חלקה הפנימי הקרוב לעין מתמלא בנוזל הדמעות ונותן תחושה נוחה וראיה טובה. לעדשה זו שני יתרונות בולטים: התאמה למקרים רבים יותר, בגלל קוטרה המוקטן והרכב והסרה פשוטות.

    כדי להתאים עדשות סקלראליות דרוש ידע והתנסות בתחום הקרטוקונוס באופן מיוחד, שאינו זהה להתאמת עדשות מגע סטנדרטיות. רשת עינית מעמידה לרשותכם אופטומטריסטים מומחים בנושא קרטוקונוס ומזמינה אתכם לבוא לייעוץ בכל אחד מהסניפים.



    0 תגובות