מסיר את הערפל; גנץ: "נעניתי להזמנת טראמפ"

    איתי גדסי 1 Comment on מסיר את הערפל; גנץ: "נעניתי להזמנת טראמפ"

    לאחר שבסביבתו הצהירו כי הזמנת ארה"ב תיענה בסירוב, הודיע הערב ח"כ בני גנץ: "אגיע לפגישה עם טראמפ ואשוב לטפל בהסרת החסינות לנתניהו"

    גנץ צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר "כחול לבן" חבר הכנסת בני גנץ התייחס הערב (מוצאי שבת) להזמנה שקיבל מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לביקור בבית הלבן על רקע תכנית המאה האמריקאית. "אזרחי ישראל, ארצות הברית של אמריקה היא ידידת אמת של מדינת ישראל ושל אזרחי ישראל. הברית ארוכת השנים ביננו בנויה על ערכים זהים ועל אינטרסים משותפים. הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל, של אזרחי ישראל ושל יהודי ארה"ב".

    "ארצות הברית של אמריקה תחת כהונתו של הנשיא טראמפ הפכה את הברית בינינו לעמוקה, חזקה ועוצמתית יותר מאי פעם. בחודשים האחרונים ניהלתי עם אנשי הנשיא הקרובים ביותר, עם בכירי הבית הלבן ועם ידידי השגריר דיוויד פרידמן שורת מפגשים ושיחות הנוגעים לתוכנית המאה.  אני מוקיר ומעריך את נכונותם יוצאת הדופן לעמוד לצד ישראל ולהתחשב באינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח שלה, מתוך ידידות ומחויבות עמוקה. אני מעריך רבות גם את רצונם לשתף ולהקשיב למה שנאמר בשיחות אלו ונוגע לביטחון ישראל, לאינטרסים של מדינת ישראל ולמעמדה האזורי והבינלאומי. תוכן שיחותינו כמו גם פרטי התוכנית יישמרו בסודיות מוחלטת ביני לבינם כפי שהתחייבתי. עם זאת, אני יכול לומר כי תוכנית המאה שהגה הנשיא טראמפ תירשם בדברי הימים כאבן דרך משמעותית המגדירה את הדרך בה יכולים הצדדים השונים לסכסוך במזרח התיכון לצעוד להסכם אזורי היסטורי".

    עם זאת, גנת תקף את המתווה ואמר: "המתווה לו היה שותף גם נתניהו עוד עתיד לחולל בקרבנו מחלוקות פנימיות גדולות וכואבות. אני מתחייב לצמצם למינימום את המחלוקת אך לפעול בכדי שהמתווה יהיה בסיס להתקדמות לעבר הסדר מוסכם מול הפלסטינים ומול מדינות האזור, תוך המשך והעמקת השותפות האסטרטגית עם ירדן, מצרים ומדינות נוספות באזור. אנו נמצאים בשעה גורלית לקביעת דמותה וגבולותיה הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל, לצד מאבק על דמותה הדמוקרטית".

    גנץ, שעד הערב עלו סימני שאלה סביב היענותו להזמנה האמריקאית אמר: "בתיאום עם הממשל האמריקאי נעניתי להזמנתו האישית, הנפרדת והמכובדת של הנשיא טראמפ להיפגש עמו באופן אישי ביום שני, כראש המפלגה הגדולה ביותר בישראל ואני מודה לו על ההזמנה החשובה הזו. בתום פגישתנו החשובה אשוב לישראל כדי להוביל מקרוב את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של בנימין נתניהו".

    "אלו אינם ימים רגילים עבור מדינת ישראל. מערכת בחירות שלישית מיותרת ויקרה תסתיים בקרוב, והיא חייבת להסתיים בהכרעה ברורה כדי להימנע מבחירות נוספות. כדי לקדם את תוכנית המאה – עלינו לצעוד מאוחדים, תחת ראש ממשלה שיש לו לגיטימציה ציבורית לממש אותה. ראש ממשלה שכנגדו עומדים שלושה כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים, קיים חשש, לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו. ולכן, אינו יכול להוביל את מדינת ישראל, לא למלחמה חלילה ולא להסדרים מדיניים אם אלו יבשילו. גם בימים שכאלו, חובה עלינו לזכור שלצד הסוגיות המדיניות והביטחוניות, אנו מצויים בעיצומו של מאבק מכונן ובעל השלכות היסטוריות על דמותה של המדינה".

    גנץ תקף את נתניהו ואמר: "האם זו תהיה מדינה שהעומד בראשה משתמש בדמוקרטיה כדי לרומם ולהעניק מעמד מיוחד לכוחות גזעניים וקיצוניים תמורת חסינות אישית? האם זו תהיה מדינה שבה כל אחד מכם מחויב לשמור על החוק, בזמן ששריה וראש ממשלתה חסינים ועומדים מעל החוק? האם בשם תמיכה בחסינות אישית, ינהלו את חיינו מעתה, איתמר בן גביר כשר משפטים, בצלאל סמוטריץ' כשר פנים ורפי פרץ כשר חינוך? ישראל לא יכולה להמשיך לצלול, ולהרכין את ראשה מול כוונות אלו – אנחנו חייבים להתקדם".

    "לסיום – בשם אזרחי ישראל אני מבקש להודות לנשיא טראמפ על מאמציו ועל אומץ הלב בהגנה על האינטרסים הביטחוניים המשותפים לארצות הברית ולישראל. כמי שיוביל את מדינת ישראל לאחר הבחירות, אני מבקש לומר לנשיא מכאן:אין לישראל בעלת ברית חזקה יותר מארצות הברית, ואין לארצות הברית ידידה טובה יותר מישראל במזרח התיכון".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סליחה אם חס תיפגע גנף ץ כולם רוצים לדעת מה התוכניות שלך אין אולי שנאה הנשיא טארמף כנראה רוצה תוכניות לשמוע גם נגד טארמפ התשקורת נגדם משותף עם ביבי חפש תוכניות חושב