בג"ץ דחה את עתירתו של ליברמן: "על הדיינים לעשות כחכמתם"

    איתי גדסי No Comments on בג"ץ דחה את עתירתו של ליברמן: "על הדיינים לעשות כחכמתם"

    העתירה הקנטרנית נדחתה: בג"ץ דחה את עתירת ח"כ ליברמן על בדיקות גנטיות ובירורי יהדות שנערכים בבתי הדין הרבניים. השופט סולברג: "הבדיקה הגנטית מסייעת לפונים לבתי הדין"

    צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבקמפיין הבחירות לכנסת ה-22 תקף את הבדיקה הגנטית לכאורה שדורשת הרבנות מעולי רוסיה, ליברמן הגיש לבג"ץ כנגד הבדיקות הגנטיות. בג"ץ קבע היום (רביעי) בהרכב השופטים הנדל, סולברג וקרא, כי הוא דוחה את העתירה שהגיש ח"כ אביגדור ליברמן בטענה שבתי הדין הרבניים מחייבים לערוך בדיקות גנטיות ובירורי יהדות לאנשים שאינם צד לדיון.

    השופט סולברג הוסיף בפסק הדין כי הוא אינו מוצא פגם בהצגת האפשרויות לפני המבקש, לידיעתו ולבחירתו, לערוך בדיקה גנטית שתסייע בבירור היהדות.

    עוד הוסיף השופט סולברג כי עובדתית, רק במקרים בודדים בלבד נעשתה פנייה לנשיא בית הדין הרבני הגדול לאישור ביצוע בדיקה גנטית, כי 97% מהבקשות לבירורי יהדות אושרו ללא כל בדיקה נוספת והדברים "לא כצעקתה".

    בסיום דבריו כותב השופט סולברג כי "מוטב להותיר לבית הדין גמישות בהפעלת שיקול דעת בהתאם לדין, להלכה, ולראיות". והוא דוחה את הצעת חבריו להרכב לקבוע כללים כתובים שאין בהם בהכרח פתרון לכל תרחיש אפשרי שיבוא בשערי בית הדין "על הדיינים לעשות כחכמתם, בשׂום שכל וברגישות, כנדרש בנסיבותיו של כל עניין העומד על הפרק" מסיים השופט סולברג.



    0 תגובות