ניתוח חדשני בוצע בתינוק עוד בטרם לידתו

    עפר גדנקן No Comments on ניתוח חדשני בוצע בתינוק עוד בטרם לידתו

    רפואה נוסח 2020: ניתוח חדשני מהפכני לתיקון מום בעמוד השדרה
    בוצע בתינוק עוד בטרם לידתו במרכז הרפואי שיבא

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כעשרה חודשים, הגיעה למרכז הרפואי שיבא אם לפני לידה, שתינוקה סובל ממום בעמוד השדרה הנובע מהיעדר סגירת אחת החוליות או מספר חוליות בעמוד השדרה. כתוצאה ממום זה נגרמת פגיעה עצבית במערכות החיוניות, פגיעה מוטורית ושיתוק בדרגות שונות.

    המרכז הרפואי שיבא, אשר פועלת בו במסגרת אגף נשים ויולדות יחידה מיוחדת ומובילה בתחום רפואת תינוקות טרם לידתם, התגייס לטפל בתינוקת אצלה התגלה המום.

    הניתוח החדשני בוצע כמה שבועות קודם הלידה באופן שטרם נעשה בישראל, על ידי צוות מולטי-דיסציפלינרי שכלל רופאים ממספר מחלקות: מחלקות נשים, נוירוכירורגיה, כירורגיית ילדים והרדמה ובשילוב מומחים מטקסס. הניתוח בוצע בשיטה לפרוסקופית ובו בוצע תיקון של המום מתוך מחשבה שסגירת המום מקטינה את הסיכון לנזק נוירולוגי שעתיד להוסיף ולהתפתח. ב"ה הניתוח עבר בהצלחה מרובה והוא עשוי להפחית את חומרת הנכות של התינוקת באופן משמעותי.

    "ישנם לא מעט מצבים רפואיים מורכבים ומומים הניתנים לתיקון בתינוק עוד בטרם לידתו",

    אומר פרופ' יואב ינון, מנהל היחידה לרפואת העובר במרכז הרפואי שיבא ויו"ר החברה הישראלית לרפואת האם והעובר.

    "בתקופת התפתחות וצמיחת התינוק, מתפתחות לעיתים בעיות אצל האם או אצל התינוק שעלולות להשפיע על בריאותם. לדוגמה: מצבים של מעבר דם בין תאומים זהים, ריבוי או מיעוט מים, מצב של האטה משמעותית ובעייתית בצמיחה של התינוק, אנמיה של התינוק, בקע סרעפתי ועוד. את המומים הללו אפשר לאבחן במהלך הבדיקות של האם והם ניתנים לטיפול ולשיפור בטרם הולדת התינוק", אומר פרופ' ינון.

    הטיפולים אצל התינוקות הקטנטנים הללו מתבצעים בצורה שנדמית כמעט כעתידנית: מדובר בפרוצדורות כירורגיות עדינות בשיטה אנדוסקופית, הכוללים שימוש בטכנולוגיות חדשניות וצריבת כלי דם באמצעות סיב לייזר – כשהיחידה שלנו בשיבא בהחלט מובילה ומיישמת את טכנולוגיות הטיפול החדשניות והמובילות בעולם".

    "עם זאת", מוסיף פרופ' ינון, "יש לזכור כי חלק מהמומים ניתנים למניעה: למשל נטילת חומצה פולית על ידי האם- מקטינה את הסיכון להתפתחות מומים בתעלת השדרה ומונעת באחוזים גבוהים היווצרות בעיות בתעלת השידרה, ולכן כל כך חשוב לנשים להקפיד על נטילת חומצה פולית במועדים ובמינונים המומלצים על ידי איגודי הרופאים ומשרד הבריאות".

    המרכז הרפואי שיבא, אשר דורג ברשימת עשרת בתי החולים המובילים בעולם (ניוזוויק) מעמיד לטובת הציבור בישראל את הרופאים הטובים ביותר, הציוד הרפואי המתקדם והחדשני ותשתית רפואית נרחבת בעזרתה ניתן לתת מענה לסוגיות מורכבות מאד ולראות תוצאות מדהימות שמביאות בשורות טובות למשפחות רבות.



    0 תגובות