סקר: 66% מהישראלים חושבים שצרפת לא מטפלת באנטישמיות

    עמית דניאל No Comments on סקר: 66% מהישראלים חושבים שצרפת לא מטפלת באנטישמיות

    סקר מיוחד שנערך עבור הערוץ הצרפתי של רשת i24NEWS ופורסם אמש לקראת הכנס לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ ומלחמה באנטישמיות ב"יד ושם", מראה כי 60% מהישראלים מאמינים שחייהם של יהודי צרפת אינם בטוחים. 62% מהנשאלים היהודים קוראים ליהודי צרפת לעלות ארצה

    מקרון ונתניהו צילום: חיים זך, פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע האנטישמיות הגואה באירופה ייפגשו השבוע מנהיגים מכל העולם בישראל, במסגרת הכנס לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ אשר יערך ב"יד ושם". בין המנהיגים, יגיע ארצה נשיא צרפת, עמנואל מקרון. סקר מיוחד שנערך עבור ערוץ החדשות הבינלאומי i24NEW FR מראה כי 66% מהישראלים חושבים שממשלת צרפת לא פועלת ביעילות למיגור האנטישמיות במדינה. הסקר, אשר נערך באמצעות מכון המחקר IFOP בקרב 1020 ישראלים מהאוכלוסייה היהודית והערבית לקראת הכנס, מעלה כי 68% מהנשאלים היהודים (ו-60% בקרב כלל הנשאלים) מאמינים כי חייהם של יהודי צרפת אינם בטוחים. 62% מהנשאלים היהודים חושבים שעדיף ליהודי צרפת לעלות ישראל, מול 7% שחושבים שעדיף להם להישאר בארצם.

    עוד עולה מהסקר שפורסם אמש ב- i24NEWS: 77% מהנשאלים הישראלים חושבים שהעומדים מאחורי מעשי האנטישמיות בצרפת הם מוסלמים, מהם 92% מהנשאלים היהודים ו- 15% מהנשאלים הערבים. 61% מהישראלים חושבים שאנשי ימין קיצוני עומדים מאחורי מעשי האנטישמיות (מהם 64% מהנשאלים היהודים ו- 50% מהנשאלים הערבים), 45% מהישראלים חושבים שאנשי שמאל קיצוני עומדים מאחורי מעשי האנטישמיות (48% מהנשאלים היהודים ו-30% מהנשאלים הערבים) ו-22% חושבים שנוצרים אחראים למעשי האנטישמיות בצרפת.

    רק 28% מכלל הנשאלים בסקר חושבים שהמדיניות של ממשלת צרפת היא מדיניות אוהדת כלפי ישראל (בהם 26% בקרב הנשאלים מהאוכלוסייה היהודית ו- 30% מהנשאלים בקרב האוכלוסייה הערבית). אותה שאלה נשאלה גם על התנהלותן של מדינות נוספות באירופה: 50% מכלל הנשאלים חשבו שמדיניות הממשלה הגרמנית אוהדת כלפיי ישראל, כך גם ממשלות בריטניה ויוון. בתחתית הרשימה, רק 27% מהישראלים השיבו כי המדיניות הפולנית כלפי ישראל היא מדיניות אוהדת, 21% בלבד השיבו תשובה זהה כלפי מדיניות הממשלה הנורווגית ו-20% בלבד חושבים שהממשלה הרוסית אוהדת כלפי ישראל.

    ל-36 אחוזים מכלל הנשאלים יש דעה חיובית על הנשיא הצרפתי, עמנואל מקרון, מהם 38% מהנשאלים בקרב האוכלוסייה היהודית ו-25% מהנשאלים מהאוכלוסייה הערבית.



    0 תגובות