מאות נהגי "דן בדרום" הצטרפו להסתדרות הלאומית

    חיים כץ No Comments on מאות נהגי "דן בדרום" הצטרפו להסתדרות הלאומית

    הצטרפות נהגי האוטובוסים נמשכת: אחרי "סופרבוס", ההסתדרות הלאומית היא הארגון היציג גם בקרב כ-600 נהגי חברת האוטובוסים "דן בדרום"

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (שני) הכריזה ההסתדרות הלאומית על יציגות בחברת "דן בדרום", מחברות התחבורה הציבורית הגדולות בישראל. רוב מכריע של נהגי החברה החליטו להצטרף להסתדרות הלאומית, תוך שהם עוזבים את ארגון העובדים הקודם ומצטרפים לאלפי נהגי התחבורה הציבורית החברים בהסתדרות הלאומית ובארגון נהגי האוטובוסים.

    תהליך הצטרפות נהגי "דן בדרום" להסתדרות הלאומית בא לאחר פעילות ערה בעולם יחסי העבודה בחברות התחבורה הציבורית. בתחילה הוקם ועד פעולה מצומצם מבין עובדי דן בדרום שפנו להסתדרות הלאומית בבקשה לעזוב את ארגון העובדים ולקבל ייצוג הולם ומקצועי מאת ההסתדרות הלאומית. אט אט התרחב המעגל עד שכאמור הודיעה ההסתדרות הלאומית כי היא הארגון היציג בחברת "דן בדרום". עם הצטרפותם של נהגי החברה לארגון, הם כבר נהנים מקבלת סיוע משפטי, תעבורתי ועוד מגוון רחב מהסל המקצועי הניתן לחברי ההסתדרות הלאומית.

    איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית ואמר: "אנו מברכים את נהגות ונהגי "דן בדרום" על שבחרו לעבור להסתדרות הלאומית – הארגון המוביל, הגדול והמקצועי היום בענף התחבורה בישראל. לצד ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, מתחייבת ההסתדרות הלאומית להמשיך ולפעול להגדרת מקצוע הנהג, לראשונה בהיסטוריה וטיפול בעוולות הכואבות ביותר של נהגי האוטובוסים בישראל אל מול הרגולטור וממשלת ישראל. כל זאת ע"מ שנהגי האוטובוסים יוכלו להתפרנס בכבוד, תוך שהם מובילים תחבורה ציבורית בריאה בישראל".

    אתי שמחה, נהגת וחברת ועד הפעולה: "אנו שמחים שהצלחנו להביא רוח חדשה ושינוי לחברה. אנו בטוחים כי ההסתדרות הלאומית וארגון הנהגים ייצגו אותנו כמו שצריך ויחד נביא הישגים גדולים למאות הנהגים והעובדים בחברה. יש הרבה דברים שצריך לתקן ויפה שעת אחת קודם".

    תגובת איגוד הנהגים בכוח לעובדים להודעת ההסתדרות הלאומית: "לצערנו ההסתדרות הלאומית ממשיכה לפזר הודעות פייק ניוז בכדי לקדם ארגון נהגים שאיננו מתרומם. למען הסר ספק אלו הן העובדות: ברגע שארגון מתחרה מכריז יציגות – יש 10 ימים לשני הארגונים לבחון את הטפסים אחד של השני. לאחר מכן, במידה ואין הסכמה בין הארגונים, מי שמכריע זה בית הדין הארצי לעבודה, תהליך הלוקח כמה חודשים. עד מתן פסק הדין – כוח לעובדים נשאר הארגון היציג. חבל שההסתדרות הלאומית מקדימה ומפרסמת הודעה שקרית בהיבט המשפטי. שנית, קיבלנו לידינו את טפסי החברות בהסתדרות. כבר מבדיקה ראשונית עולה כי מספר החברים בהסתדרות הלאומית נופל משמעותית ממספר החברים בכוח לעובדים. בנוסף, בין הטפסים שהעבירה אלינו ההסתדרות הלאומית מצויים טפסים של עובדים שכבר אינם עובדים בחברה וכן טפסים ישנים ולא מעודכנים של עובדים שבמועד הקובע נחשבים חברי כוח לעובדים. זכותה של ההסתדרות הלאומית להמשיך ולהתבזות בכותרות כזב. חבל שבניסיון לייצר ארגון פיקטיבי לא בוחלת ההסתדרות הלאומית באמצעים ומשסעת עובדים אלו באלו. איגוד הנהגים בכוח לעובדים ממשיך לייצג בגאווה את עובדי אגד תעבורה, סופרבוס ודן בדרום ולהובילם להסכמים הקיבוציים המיטביים בענף".

    על כך הגיבו בהסתדרות הלאומית: "צר לנו שכוח לעובדים בחר לצאת במסע הכפשות ושקרים נגד ההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים – הארגון הראשון מסוגו אשר מנוהל ע"י נהגי אוטובוסים. אנו מציעים לכוח לעובדים לכבד את רצון הנהגים לעבור לארגון עובדים בדיוק כפי שבחרו לאחרונה נהגי סופר בוס. טובת הנהגים והעובדים היא בראש סדר העדיפויות ולא הצרכים של ארגון כזה או אחר".



    0 תגובות