הרב דרוקמן מסביר את ביטול ההסכם: "ימות אחד ואל ימותו שניים"

    אסתי פלד 3 Comment on הרב דרוקמן מסביר את ביטול ההסכם: "ימות אחד ואל ימותו שניים"

    הרב חיים דרוקמן מבכירי הרבנים בציונות הדתית הסביר בריאיון ל'מהדורה המרכזית' את השיקול ההלכתי והפוליטי לבטל את ההסכם מול 'עוצמה יהודית': "הג"מ אומרת (ב"מ סב) שאם יש שני בני אדם שהולכים בדרך ויש מים רק לאדם אחד, עדיף שאחד ימות והשני יחייה ולא ימותו שניהם". עוד הסביר, "היה רצון ללכת יחד אבל אי אפשר היה אחרת"

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב חיים דרוקמן מבכירי הרבנים בציונות הדתית התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והסביר את המהלך לביטול ההסכם החד צדדי מול 'עוצמה יהודית': "ביטול ההסכם עם עוצמה היה בלתי נמנע. רבי עקיבא אמר בגמ' וכך נפסק להלכה ששניים שהלכו בדרך והיה להם שתייה לאדם אחד, ישתה אחד מהם ימות אחד, ואל ימותו שניהם".

    דעתו של הרב הייתה מלכתחילה בכלל לרוץ בשני ראשים: "חשבתי שהיה עדיף לכתחילה ריצה בשתי מפלגות אבל זה לא יצא לפועל. נפגשתי עם ראה"מ וראיתי את החשש האמיתי שלו מהקמת ממשלת שמאל".

    על הסיבה לבוקה והמבולקה בציונות הדתית מסביר הרב, "השיגעון שיש במדינה שהגענו לבחירות פעם שלישית יצרו מצב מיוחד שגרם בין היתר לכל המחלוקות הפנימיות, צריכים אחרי הבחירות להקים גוף שינהל פריימריז ויעשה סדר".

    לסיום הרבב נמנע מלהביע את דעתו על הרב כהנא הי"ד בפהרסיא, "את דעתי על עוצמה יהודית ושיטתו של הרב כהנא אני לא יכול לומר ברדיו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אז הוא מודה שפרץ לא שווה חצי מהקולות שבן גביר מביא.

    2. 1

      ונ"ל, שאף אם לא היה מודה, מכל מקום היינו יודעים את זה.