אחרי הליכוד: כחול לבן ואולי גם העבודה ובמרצ יתמכו בפסילת היזבק

    איתי גדסי 2 Comment on אחרי הליכוד: כחול לבן ואולי גם העבודה ובמרצ יתמכו בפסילת היזבק

    אחרי הליכוד וכחול לבן: יו"ר העבודה-מרצ ח"כ עמיר פרץ התייחס לאפשרות של פסילת ח"כ היזבק ואמר כי "הוא רואה את הדברים שאמרה בחומרה, וייתכן והם יתמכו בפסילתה"

    הפסילה עלולה להחריף את היחסים. גנץ עם טיבי ועודה צילום: אופק אבשלום
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר העבודה-מרצ ח"כ עמיר פרץ התייחס לבקשת מספר מפלגות בכנסת, לפסול את ח"כ היבא היזבק (הרשימה המשותפת) מלהתמודד בכנסת ה-23 לאחר שכתבה דברי הערצה למחבל סמיר קונטאר, שרצח את ילדי משפחת הרן בנהריה, "אנו רואים בחומרה רבה את הדרך שבה ח"כ היבא היזבק רואה טרוריסטים. ככל הנראה נתמוך בפסילתה", והוסיף, "כי נבחן את דבריה לעומק". את הדברים אמר פרץ לחדשות 13.

    לאחר שבימין בהובלת מפלגת הליכוד הגישו בקשה לפסול את ח"כ היבא היזבק בעקבות דבריה, גם בכחול לבן הצטרפו לבקשה והודיעו כי יתמכו בפסילתה מלהתמודד לכנסת. התמיכה של כחול לבן תפסול סופית את התמודדות של היזבק לכנסת והיא תצטרך לפנות לבג"ץ לבקש את ביטול ההחלטה. ההחלטה של כחול לבן עלולה להחריף את היחסים עם הרשימה המשותפת.

    מהרשימה המשותפת נמסר: "יש רק מטרה אחת לבקשות הפסילה האישיות נגד ח"כ היבא יזבק והיא להמשיך את מסע ההסתה נגד הציבור הערבי ונבחריו. מדובר לא רק בבקשת פסילה נגד ח"כ יזבק, אלא במתקפה על הרשימה המשותפת כולה. מצער מאוד שחלק ממנהיגי רשימת כחול לבן הודיעו על הצטרפות למתקפה הזו, ובכך חשפו את פניהם האמיתיות ויחסם האמיתי לחברי הכנסת הערבים".

    ממפלגת בל"ד נמסר: "החלטת כחול לבן לתמוך בבקשה הפסילה של ח"כ היבא יזבק מוכיחה שוב שמדובר במפלגת הליכוד ב' ושהיא אינה שונה ממנה בשום עניין עקרוני ונגררת אחריה במסעי הדה-לגיטימציה של הציבור הערבי ונציגיו. כחול לבן טוענת שהיא שומרת על הדמוקרטיה אך מסתבר שצריך לשמור על הדמוקרטיה מפניה. כמו כן, מסתבר שכל מה שאמרנו בבל"ד על כחול לבן הוא נכון, ואין מדובר באלטרנטיבה לנתניהו אלא בצד השני לאותו מטבע. אנחנו ניאבק נגד הפסילה ונגד הפוסלים, למען דמוקרטיה לכולם וצדק לכולם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מעניין מה גנץ התחיל לגדל משהו שלא היה לו

    2. 1

      לדעתי בשמאל צריך לתמוך בפסיחה ,אך ורק תמורת פסילות של אקטיביזם קיצוני מטעם סמוטריץ בנט ושקד.אסור לשמאל להכנע ולישוב שאם יתרמו לחלוטין יזכו לומר את דברם,הלא זה אבסורד.הימין החדש שואפים לסיפוח מקיר לקיר,האם השמאל מוכן לזה??