נתניהו על ביקור מנהיגים מהעולם בישראל: "אדון אתם על איראן"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו על ביקור מנהיגים מהעולם בישראל: "אדון אתם על איראן"

    בישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה לתקציב סל התרופות, "סל התרופות של ישראל עומד על כ-12 מיליארד שקלים. הוא מוכר כבין המתקדמים בעולם". נתניהו שיבח את הסכם הגז עם מצרים, "בשורה גדולה מאוד וברית שבעצם ישראל יזמה במזרח הים התיכון ופורשת את עצמה גם אל העולם הערבי"

    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לגל הביקורים המדיניים שיהיו השבוע בירושלים. "אנחנו נקבל השבוע את פניהם של מנהיגים רבים שבאים מרחבי העולם. הם באים לירושלים כדי להשתתף באירועים לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ".

    על משלחת המנהיגים שיבואו לישראל סיפר ראה"מ, "בין היתר אני אפגש עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עם נשיא צרפת עמנואל מקרון וגם עם מנהיגים נוספים. אני אדון עימם על איראן, על ההתפתחויות השונות באזור ועל חיזוק היחסים בין המדינות".

    "ב-75 השנים הללו, מאז שחרור אושוויץ, עמנו עבר דרך ארוכה מאוד. אנחנו יצאנו מבורות המוות, הקמנו את מדינתנו, הבאנו אותה לעשור הטוב ביותר בתולדותיה, ואנו מצעידים אותה להישגים חסרי תקדים נוספים. אבל, כמובן שבכל המסע הארוך הזה, לעולם לא נשכח את אחינו ואחיותנו שנספו באש השואה. בשמם ולזכרם אנו פועלים להבטיח את נצח ישראל".

    ביקור פוטין בישראל: "לפני כשנה הזמנתי את הנשיא פוטין לטקס חנוכת האנדרטה להנצחת הרוגי המצור בלנינגרד ואני שמח שהוא נענה להזמנתי. השבוע, בזמן ביקורו אנחנו נחנוך את האנדרטה בירושלים, כאן, בגן סאקר. שוחחתי עם הנשיא פוטין גם על עניינה של נעמה יששכר, ואני מקווה שבהזדמנות הזאת של הביקור, נשמע גם בשורות טובות במהרה".

    נתניהו התייחס לתקציב סל התרופות, "אנחנו נאשר היום את סל התרופות של ישראל. סל התרופות של ישראל עומד על כ-12 מיליארד שקלים. הוא מוכר כבין המתקדמים בעולם – גם בהיקפו וגם בטכנולוגיה שלו. היום אנחנו נוסיף עוד חצי מיליארד שקלים לסל הזה. זהו הישג חשוב למערכת הבריאות".

    נתניהו פרגן לשרים שהובילו את המהלך, "אני מברך את שר הבריאות ליצמן, את שר האוצר כחלון, וגם את חברי הוועדה. חברי הוועדה קיבלו החלטות קשות מנשוא. קשה מאוד לדון בדיני נפשות. מה נכנס פנימה ומה נשאר בחוץ – החלטות שאין קשות מהן. אני חושב שהם קיבלו החלטות אמיצות וגם נכונות, ואני רוצה להודות להם על עבודתם החשובה".

    על ענייני הגז אמר נתניהו: "בשבוע שעבר התחלנו להזרים גז למצרים. הפכנו את ישראל גם למעצמת אנרגיה. במשך שנים, יחד עם השר יובל שטייניץ, נאבקנו על מתווה הגז בניגוד לדעתם של אחרים, שחלק מהם עדיין דוגלים בהשארת הגז מתחת למים. כעת, אנחנו זוכים לראות את התוצאות – ישראל מייצאת אנרגיה. מי היה מאמין? אנחנו האמנו. האמנו, נלחמנו והשגנו".

    על המשמעות הכלכלית הרחיב ראה"מ: "המשמעות היא שמיליארדי שקלים יופנו לרווחת אזרחי ישראל בבריאות, בחינוך, ברווחה ובתחומים רבים נוספים. זהו הישג חשוב מאוד. זהו אירוע כלכלי מכונן, אירוע מדיני מכונן, משום שיש פה בשורה גדולה מאוד וברית שבעצם ישראל יזמה במזרח הים התיכון ופורשת את עצמה גם אל העולם הערבי וגם לתוך אירופה, בהחלט תקדים היסטורי בתולדות המדינה".

    נתניהו אמר עוד: "אני מביא היום לאישור הממשלה תקציב של 22 מיליון שקל להכשרת קרקע חקלאית ולציוד חקלאי עבור החקלאים בצופר. התקציב הזה יאפשר לחקלאים להמשיך בעבודתם. בנוסף, אני מביא לאישור הממשלה החלטה להקצות 30 מיליון שקלים לעיר נהריה לשיקום נזקי השיטפונות".

    נתניהו סיפר על הביקור בבית משפחת בן שבת: "אני הייתי שם בשבוע שעבר בביקור שהיה מרגש פעמיים – אחד, הביקור בבית משפחת בן שבת שישבו שבעה על מותו של גיבור אמיתי, מוטי בן שבת, שנחלץ, ליד ביתו, להציל משפחה וילדים ושילם על כך בחייו. שנית, היינו גם בביקור מרגש יחד עם ראש העיר רונן מרלי, לראות את הנזקים בנהריה. אנחנו מחוייבים לטפל בזה. קודם כל לתת עזרה ראשונה, שיקום בזק".

    על הפתרון להצפות הקטלניות אמר, "הבעיה היא לא רק מתן עזרה ראשונה, אלא צריך לטפל טיפול שורש בבעיית ההצפות והדרך היחידה לעשות זאת, ונעשה זאת בהמשך, היא לאשר את הקמת מאגרי המים שימנעו סופית את ההישנות של ההצפות האלה. כלומר, התוכנית לא רק תעזור לנהריה בזמן הקצר, בזמן המיידי, אלא גם תאפשר לה להתחזק ולצמוח מבלי להתעכב בבעיות הללו פעם אחר פעם".



    0 תגובות